• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 15 آذر 1401
کد مطلب : 179224
+
-

ساپینتو: در باد سوپرجام نخوابید

سرمربی پرتغالی استقلال به بازیکنانش تأکید کرد یک کار ناتمام در لیگ برتر دارند و اگر قهرمانی می‌خواهند باید سختی زیادی بکشند

استقلال این روزها تمریناتش را در تهران دنبال می‌کند و هم‌اکنون مهم‌ترین هدف ریکاردو ساپینتو، آماده‌کردن آبی‌پوشان برای دربی حساس پایتخت است. دیروز اما بارش برف در تهران برنامه تمرینی استقلال را با چالش مواجه کرد. از آنجا که امکان برگزاری تمرین در مجموعه انقلاب نبود، آبی‌پوشان در چمن مصنوعی ورزشگاه امام رضا(ع) محل تمرین تیم‌های پایه استقلال مراحل آماده‌سازی را دنبال کردند. در تمرین دیروز سیدحسین حسینی دروازه‌بان ملی‌پوش استقلال به جمع آبی‌پوشان اضافه شد و مورد استقبال ریکاردو ساپینتو و بازیکنان قرار گرفت. روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی 2ملی‌پوش دیگر استقلال اما قرار است از امروز در تمرینات حضور یابند.
 
  دغدغه مالی بازیکنان و خطر کسر امتیاز
بازیکنان استقلال در حالی برای دربی تهران آماده می‌شوند که مهم‌ترین دغدغه آنها مشکلات مالی است. یکی از بازیکنان استقلال به همشهری ورزشی می‌گوید: «متأسفانه در زمان مدیریت مصطفی آجورلو پرداختی‌ها متفاوت بود و این موضوع احساس خوبی در بین بازیکنان ایجاد نکرده است. برخی 10درصد پول گرفتند و برخی هم 20 تا 40درصد گرفته‌اند ولی مدیرعامل باشگاه قول داده که میزان پرداختی‌ها تا قبل از دربی یکسان شود.»
مسئله مهم دیگر در استقلال، مربوط به پرداخت طلب استراماچونی است که مدیران باشگاه را در وضعیتی بحرانی قرار داده است. دادگاه حکمیت ورزش چندی پیش رأی نهایی پرونده را اعلام و باشگاه استقلال را به پرداخت کل مطالبات 2فصل قرارداد استراماچونی و سود و ضرر زیان دیرکرد آن محکوم کرد. این مبلغ که گفته می‌شود تا امروز به یک‌میلیون‌و600هزار یورو رسیده، هنوز توسط باشگاه استقلال پرداخت نشده است. استراماچونی چندین‌بار درخواست پرداخت قسطی مطالباتش را رد کرده بود و حالا خبر می‌رسد اگر استقلال ظرف چند روز آینده بدهی‌اش را ندهد، احتمالا کمیته انضباطی فیفا پس از بازی‌های جام‌جهانی قطر استقلال را با جرایم سنگینی روبه‌رو خواهد کرد. یکی از این جرایم با توجه به بسته‌بودن پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه، کسر امتیاز خواهد بود.
 
  مصدومان می‌رسند
استقلال درحالی‌که 2هفته دیگر باید در برابر پرسپولیس قرار بگیرد، با مصدومیت چند بازیکن روبه‌روست ولی خبر خوش برای ساپینتو این است که مصدومان این تیم به دربی پایتخت می‌رسند. اگرچه آرمان رمضانی و حسین زواری با بهبودی کامل در تمرینات حضور یافتند اما در جریان تمرینات و بازی‌های دوستانه، سجاد شهباززاده و عارف غلامی دچار مصدومیت شدند. همچنین ابوالفضل جلالی هم در بازی ایران و آمریکا مصدومیتی جزئی پیدا کرد. وضعیت این 3ستاره استقلال در فاصله کوتاه تا دربی پایتخت باعث نگرانی کادر فنی شده بود، اما حالا مشخص شده که آنها مشکلی برای همراهی تیم خود در مصاف با پرسپولیس نخواهند داشت.
ساپینتو اما در چند روز گذشته از بازیکنان خواسته تا به شکل جدی تمرین کرده و تمرکزشان روی بازی‌های لیگ برتر باشد. او خطاب به بازیکنان گفته است: «شما در بازی سوپرجام قهرمان شدید ولی دیگر در خواب این قهرمانی نباشید. شما فصل قبل قهرمان شدید و حالا در لیگ امسال یک کار نیمه‌تمام داریم، ما باید در لیگ برتر قهرمان شویم و این اتفاق بدون تلاش و سختی نمی‌شود. اگر قهرمانی می‌خواهید، باید سختی بکشیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید