• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 14 آذر 1401
کد مطلب : 179085
+
-

با مردم/افزایش عوارض نوسازی، شهروندان یزدی را شوکه کرده است

 چند روز پیش پیامک حاوی اطلاعات عوارض نوسازی، به شهروندان یزد ارسال شد. نکته قابل توجه و عجیب، افزایش بی‌سابقه نرخ عوارض و خدمات پسماند است. یعنی مبلغی بیش از ۶۰۰ هزار تومان! در این شرایط بدمعیشتی و رکود بازار و مشکلات داخلی کشور، اخذ این مبالغ از مردم بی‌انصافی است.
حلاوتی از یزد

پرداخت تسهیلات تکلیفی نمی‌تواند مشکل مسکن را حل کند
مسئولان کنونی فکر می‌کنند با پرداخت تسهیلات تکلیفی می‌توانند مشکل مسکن را حل کنند اما مشکل اینجاست که بسیاری از بانک‌ها نمی‌توانند به این دستور و تکلیف دولت عمل کنند. گذشته از این، ارقام این وام‌ها به گرد تورم هم نمی‌رسد.در گذشته وام خرید بخش عمده‌ای از قیمت مسکن را تأمین می‌کرد اما حالا شاید تنها بتواند بخشی از مبلغ ودیعه را پوشش دهد! راه‌حل مشکل مسکن قطعا با دستور و تکلیف و اجبار نیست و باید فکری اساسی برای آن کرد.
خدابنده‌لو از کرج

وضعیت زیرساخت‌ها و امکانات جاده‌ای یاسوج مناسب نیست
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است و هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور برای بازدید از جاذبه‌ها، مکان‌های دیدنی و ظرفیت‌های گردشگری این شهر است. با این حساب قاعدتا باید زیرساخت‌ها و امکانات مربوطه در شهر یاسوج فراهم باشد.اما متأسفانه وضعیت دست‌اندازها، چاله‌ها و آسفالت خیابان‌ها و محله‌های شهر، تردد مسافران و همینطور اهالی این شهر را مشکل و آنها را به‌شدت گلایه‌مند کرده است.با این وضعیت از تعداد گردشگران به مرور کاسته می‌شود و متعاقب آن بخشی از اقتصاد شهر هم از رونق می‌افتد.
وفایی از یاسوج

پیامک

بانک‌ها به عناوین مختلف، بخشی از وام را بلوکه می‌کنند
مسدود شدن بخشی از مبلغ وام از سوی بانک، مشتریان را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده است. این در حالی است که بانک مرکزی بلوکه کردن بخشی از وام یا اخذ سپرده به‌عنوان وثیقه نقدی را ممنوع کرده است. اما برخی بانک‌ها با عناوین دیگر چون «ضمانت ریالی» بخشی از وام یا سپرده متقاضیان را بلوکه می‌کنند. چندی قبل نیز دیوان عدالت اداری حکمی مبنی بر رها‌سازی‌ مبالغ مسدودی از جانب بانک مسکن ابلاغ کرد ولی متأسفانه بعد از چندبار مراجعه، مسئولان این بانک زیر بار این قضیه نرفته و اقدام به آزادسازی پول مسدودی نکردند. همه می‌دانیم مردم از روی ناچاری اقدام به اخذ تسهیلات می‌کنند آن هم اغلب با سود بالای ۱۸درصد.چطور بانک‌ها می‌توانند از دستور و حکم بانک مرکزی و دیوان عدالت اداری تخطی کنند؟
سرلک از تهران

برخورد سلیقه‌ای مسئولان برای ارائه تسهیلات لیزینگی فرهنگیان
طرح مستمر خرید لوازم خانگی و کالای دیجیتال از طریق ارائه تسهیلات، ویژه اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان از تاریخ ۴اردیبهشت ۱۴۰۱ در سراسر کشور آغاز شده است. به‌عنوان یک فرهنگی برای ثبت‌نام و استفاده تسهیلات وارد سایت لیزینگ شدم، در ادامه بخشی از روند ثبت درخواست، منوط به اخذ تأییدیه از مسئول رفاه اداره بود. به مسئول مربوطه مراجعه کردم ولی ایشان عنوان کرد که چون سایت غیرفعال است امکان صدور تأییدیه نیست! با پشتیبانی لیزینگ تماس گرفتم و آنها خلاف گفته ایشان را بیان کردند و تأکید داشتند که سایت باز است و هیچ مشکلی هم وجود ندارد! حالا مانده‌ام که حرف کدام یک را باور کنم؟چرا هنگام طراحی و راه‌اندازی سایت مسئول مستقیمی جهت رفع مشکلات احتمالی منصوب نمی‌شود؟
ربیعی از تهران

پیام
بهسازی بزرگراه امام رضا(ع) مشکل‌ساز شده است

بزرگراه امام رضا(ع) به‌دلیل وجود چند شهرک صنعتی و شهرستان‌های بزرگ و کوچک در مسیرش بسیار پرتردد است. در واقع بیشتر، محل گذر صنعتگران و کارگران است و در حالت عادی هم همیشه ترافیک دارد. مدتی است که مسئولان شهری اقدام به بهسازی و تعویض روکش آسفالت کرده‌اند. مشکل اینجاست که این کار در زمان مناسبی انجام نمی‌شود و انجام این عملیات هر روز از اول صبح تا بعد از ظهر مسیر را با ترافیک سنگین چند ده کیلومتری مواجه می‌کند. این قبیل اقدامات باید  هنگام شب یا ساعاتی که کمترین میزان تردد صورت می‌گیرد انجام شود.
خرامان از تهران

معیار پذیرش درآزمون مشاوران مالیاتی مشخص نیست
پس از شرکت در آزمون مشاوران رسمی مالیاتی ایران در سال‌جاری، ابتدا پیامکی درخصوص پذیرشم در آزمون ارسال شد و در آن ذکر شده بود که برای تکمیل مدارک و ثبت‌نام نهایی در سامانه reg.iactc.ir ثبت‌نام کنم. بعد از چند روز مجددا پیام دومی دریافت کردم مبنی بر عدم‌پذیرش به‌دلیل پایین بودن امتیازم! چطور ممکن است که معیار پذیرش آزمون طی چند روز تغییر کند؟چه‌کسی پاسخگوی این وضعیت است؟
شهروندی از تهران

جلوی استفاده از آب شرب در واحدهای خدماتی کرج را بگیرند
 بیشتر واحدهای خدماتی مثل قالیشویی‌ها یا کارواش‌ها در استان البرز، جهت ارائه خدمات خود از آب شرب استفاده می‌کنند. باید هر چه زودتر این مراکز به سیستم بازچرخانی پساب مجهز شوند تا هم از آب شرب استفاده نشود و هم شاهد هدر رفت پساب‌ها نباشیم.
زین‌العابدین از کرج





 

این خبر را به اشتراک بگذارید