• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 13 آذر 1401
کد مطلب : 178981
+
-

تکمیل پایاب سد خدا آفرین با اعتبار 4هزار میلیاردی

برای تکمیل پایاب سد خدا آفرین اردبیل به ۴ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است.
به‌گزارش مهر، استاندار اردبیل با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون برای تکمیل پایاب سد خدا آفرین، به 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در یک گزارش جامع، آن را تحویل رئیس‌جمهور دادیم تا بتوانیم با دریافت این تسهیلات، نسبت به تکمیل پایاب سد خدا آفرین اقدام کنیم.
سیدحامد عاملی، به تکمیل پایاب سد خدا آفرین، به‌عنوان یکی از مسائل جدی عشایر اشاره کرد و ادامه داد: عشایر منطقه از بهره‌برداران اصلی این پایاب هستند که امیدواریم با تکمیل هرچه سریع‌تر آن، برخی از مشکلات آنها حل شود.
وی ادامه داد: بحث جدی دیگری که نیازمند توجه ویژه است، مسئله حق اشتراک پایاب خدا آفرین است که در کارگروه‌های متعددی، این مسئله مطرح و از طریق آب منطقه‌ای، این حق مسلم عشایر به آنها اختصاص خواهد یافت.
عاملی‌تصریح کرد: واگذاری اراضی به عشایر و رفع مشکلات چندین ساله این قشر با شرکت‌های کشاورزی در شمال استان اردبیل، از دیگر اقداماتی است که توسط دولت و مسئولان استان پیگیری شد.
وی گفت: با تشکیل ۶شرکت تعاونی، واگذاری این زمین‌ها آغاز شده که امیدواریم تا پایان سال تمامی اراضی مدنظر عشایر واگذار شود و مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید