• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 13 آذر 1401
کد مطلب : 178959
+
-

عدد خبر/ ۶۳۰۸ نفر

شامل ۴۵۸کودک، ۳۹۶۸مرد و ۱۸۸۲زن امسال خدمات حمایت اجتماعی باشگاه‌های مثبت (حامی بیماران مبتلا به اچ ‌ای وی) را دریافت کردند. در پاندمی کووید-19 این برنامه‌ها به دلایل متعدد کمتر شده بود، اما امسال خدمات‌رسانی‌ها افزایش پیدا کرد.

81 مرکز
گذری (۷۲مرکز ویژه مردان و ۹مرکز ویژه زنان) سازمان بهزیستی با هدف کنترل یا کاهش رفتارهای پرخطر در معتادان و مصرف‌کنندگان مواد، خدمات کاهش آسیب (آموزش تزریق و رفتار جنسی سالم، ارائه سوزن و سرنگ، کاندوم، غذا، پوشاک و استحمام) ارائه می‌کند.

40 مرکز
گذری سرپناه شبانه از سوی سازمان بهزیستی کشور درنظر گرفته شده که ۳۱مرکز آن به مردان و ۹مرکز به زنان خدمات ارائه می‌دهند و طی ۶ماه سال‌جاری درمجموع ۵هزارو۷۸۶مرد و یک‌هزارو۳۷۵ زن از این خدمات بهره گرفته‌اند.

37 دستگاه
موبایل‌ون (مرکز سیار) خدمات کاهش آسیب اعتیاد را به افراد در معرض خطر بیشتر ابتلا به اچ‌آی‌وی ایدز ارائه می‌دهند که امسال ۱۲هزارو۷۰۱ مرد و یک هزارو۶۶۸ زن از این خدمات استفاده کرده‌اند.

60 ایستگاه
کاهش آسیب (کانکس)‌ در ۲۲استان ازجمله تهران، خراسان رضوی، تبریز، قم، البرز و... راه‌اندازی و فعال شده‌اند. فعالیت این کانکس‌ها، همچون مراکز کاهش آسیب است و در نیمه نخست امسال به ۱۰هزارو۳۱۵ مرد و یک‌هزارو۲۷۹ زن خدمت ارائه کرده‌اند.

منبع: ایسنا

این خبر را به اشتراک بگذارید