• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 13 آذر 1401
کد مطلب : 178946
+
-

قصه‌گویان 6 کشور به ایران می‌آیند

قصه‌گویان 6 کشور به ایران می‌آیند

۱۵قصه‌گو از ایران و ۱۰قصه‌گو از ۶کشور جهان به بخش بین‌الملل بیست‌وچهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری راه یافتند. بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی در 2 بخش قصه‌گویان خارجی و قصه‌گویان داخلی برگزار می‌شود.
به ‌گزارش همشهری، به‌ گفته مسئول کمیته بین‌الملل این جشنواره در بخش خارجی با توجه به شرایط، از حدود ۴۰۰نفر که امکان شرکت در مسابقه را داشتند دعوت شد که از این تعداد ۵۰نفر ثبت‌نام کردند. در مجموع ۲۵قصه دریافت شد و در نهایت پس از داوری ۱۰قصه‌گو معرفی شدند. معرفی‌شدگان بخش خارجی از کشورهای کانادا، ترکیه، آرژانتین، کلمبیا، هند و کنیا هستند.
همایون همدانی می‌گوید: این دوره از جشنواره با سختی‌های زیادی پیش رفت، اما با وجود قطعی اینترنت و مشکلاتی که بود، رکورد خوبی داشتیم. به‌نظرم اگر از تجربه‌های این دوره استفاده کنیم دوره‌های بعد موفق‌تر خواهد بود. راه‌یافتگان خارجی به بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی عبارتند از دیپا کی‌ران با قصه‌ «موهینی و آجیویکا» و دیویا سرکار با قصه «آهنگی برای فروش» هر دو از هندوستان، گریس ونگاری با قصه «در جست‌وجوی شانس» و جان نامای موکنی با قصه «بزهای روی پل» هر دو از کنیا، سارا ابو شرر با قصه‌ «سارا ابو شرر» از کانادا، شیلا توپجام با قصه «نمدپوش» و شهدا شهین با قصه «کلاغ و خار» هر دو از کشور ترکیه، مایلی پونس با قصه‌ «قدیمی‌ترین بازی» و کلودیا مونته‌سینو با قصه «اداره بوسه‌های گمشده» هر دو از کشور آرژانتین و مائوریتسیو پاتینو با قصه «شاهزاده دانا» از کشور کلمبیا. احسان‌ عبدی‌پور، محمد گودرزی‌دهریزی، وحید خسروی، سعید مجیدی، همایون همدانی و الهام دارابی داوری بخش بین‌الملل را بر عهده داشتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید