• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 12 آذر 1401
کد مطلب : 178806
+
-

سخنگوی وزارت امور خارجه:

مدعیان غربی حقوق‌بشر در محکمه وجدان بشری محکومند

سخنگوی وزارت امورخارجه در توییتر نوشت: دولت آمریکا و بسیاری از مدعیان غربی، در محکمه وجدان بشری، به‌دلیل سوابق شرم‌آور نقض حقوق‌بشر، محکومند.
به‌گزارش همشهری، ناصر کنعانی افزود: جنایتکاران علیه ملت‌ها و حامیان تمام‌عیار رژیم اشغالگر، تروریست و نژادپرست صهیونیستی، صلاحیت اخلاقی اظهارنظر درخصوص مقوله حقوق بشر و عملکرد دیگران در این زمینه را ندارند.
سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه حقوق بشر، مفهومی مقدس است و جمهوری اسلامی ایران ارتقای آن را یک ضرورت اسلامی، انسانی، قانونی و اخلاقی می‌داند، گفت: ناقضان حقوق بشریت بهتر است با نگاه به عملکرد شرم‌آور حقوق بشری خود، از استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر دست بردارند.
همچنین سخنگوی وزارت خارجه در رشته توییت دیگری نوشت: زنگ‌های خطر برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن به صدا درآمده است.
وی افزود: بحران و بن‌بست سیاسی و امنیتی داخلی در اسرائیل، تسری مقاومت ضداشغالگری از غزه به کرانه غربی و سرزمین‌های اشغالی۱۹۴۸، جهانی شدن نفرت از رژیم اسرائیل که ابعادی از آن در حاشیه ‎جام‌جهانی فوتبال در ‎قطر دیده می‌شود، تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در معرفی روز تأسیس «اسرائیل» به روز «فاجعه و ‎نکبت» و... ازجمله این موارد است.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: تمرکز رژیم ‎آپارتاید صهیونیستی و حامیان آن بر ایران‌هراسی، تلاشی مذبوحانه و نافرجام برای انحراف انظار از مسئله ‎فلسطین و دادن تنفس مصنوعی به اسرائیل در حال مرگ است.وی نوشت: تقلای رژیم اسرائیل با حمایت رژیم آمریکا به‌منظور سازش با تعداد بیشتری از دولت‌ها، تأثیری در تقلیل تنفر ملت‌های جهان نسبت به این رژیم و ماهیت نامشروع آن نخواهد داشت.کنعانی افزود: پیروز واقعی جام‌جهانی، ملت فلسطین و شکست خورده آن رژیم صهیونیستی است.
او با تأکید بر اینکه «توافقنامه‌ عادی‌سازی با برخی دولت‌های عربی هرگز نفرت ملت‌های عربی از اسرائیل را برطرف نکرده‌است.» افزود: جام‌جهانی۲۰۲۲ فوتبال در قطر به نمایشگاه انزجار افکارعمومی از رژیم آپارتاید صهیونیستی و اعلام همبستگی ملت‌ها با آرمان فلسطین تبدیل شده‌است. رژیم اشغالگر اسرائیل، منفور ملت‌هاست.او پیش از این هم در توییتر درخصوص مدعیان دروغین حقوق بشر و حمایت آنها از رژیم نژادپرست صهیونیستی با اشاره به منابع خبری فلسطینی مبنی بر «شهادت ۵ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری در کمتر از 24ساعت!» نوشته بود: «مدعیان دروغین حقوق‌بشر بیش‌از ۷دهه است که حامی رژیمی نژادپرست، تروریست و اشغالگر هستند که نه فقط مرتکب نقض فاحش حقوق بشر، بلکه مرتکب نسل‌کشی علیه ملت فلسطین است!»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید