• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 10 آذر 1401
کد مطلب : 178797
+
-

با مردم/بزرگراه سعیدی چه زمانی بهره‌برداری می‌شود؟

اوایل سال 61طرح احداث بزرگراهی در جنوب غرب تهران آغاز شد که مقدمات آن یک دهه قبل طراحی شده بود. بعدها آن را بزرگراه آیت‌الله سعیدی نامیدند و مایه امید مردم در جنوب غرب تهران شد اما متأسفانه با گذشت حدود ۴۰سال از شروع کار بزرگراه آیت‌الله سعیدی هنوز اجرای این پروژه که می‌تواند صدها گره ترافیکی را باز کند تمام نشده است.
رضایی از تهران
 
4 بانده کردن محور شیبلی تا بستان‌آباد نیمه‌کاره ماند
4 بانده کردن محور شیبلی تا بستان‌آباد در استان آذربایجان‌شرقی در طرح‌های راه روستایی است که مدت‌هاست به حال خود رها شده است. بعد از پیگیری اهالی و انداختن تقصیرها به گردن پیمانکار مقرر شد پیمانکار جدیدی بیاورند که آوردند ‌اما متأسفانه وضعیت همانی است که بود و پروژه راکد است. با توجه به اهمیت افزایش پهنای باند این مسیر برای جلوگیری از تصادفات مکرر تقاضا می‌شود این طرح هر چه سریع‌تر و قبل از استهلاک بیشتر بخش اجرا شده کار، تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
سلیم‌زاده از بستان‌آباد تبریز

بیمه کردن کارگران ساختمانی رها نشود
بیمه کردن کل کارگران ساختمانی بزرگ‌ترین خدمت حیاتی در حق این قشر زجر کشیده و درعین حال بسیار زحمتکش است.این تصمیم، مصداق بارز تحقق عدالت اجتماعی است که امید می‌رود به‌طور کامل اجرایی شود و در دیگر زمینه‌ها هم که به نوعی در حق و حقوق اجحاف می‌شود، تکرار شود.
کارگر ساده از تهران

پیامک
پل سنجان چه زمانی بهره‌برداری می‌شود؟

پل سنجان در شهر اراک استان مرکزی سال‌هاست در دست ساخت است ولی هنوز آماده بهره‌برداری نشده است. عملیات عمرانی  این پل به اضافه ناکافی بودن جاده کنونی برای حجم انبوه خودروها به‌خصوص در ایام آخر هفته و تعطیلات باعث ترافیک مدام در مسیر و سلب آسایش اهالی شده است. هم‌اکنون بخش عمده‌ سازه پل ساخته شده است و جا دارد در تکمیل جزئیات آن تعجیل شود تا مردم بیشتر دعاگوی مسئولان باشند.
نوریان از سنجان اراک

قوانین، جلودار سرکشی‌های برخی  از صاحبخانه‌ها نیست
رسانه‌ها در مورد صاحبخانه و مستأجر بسیار می‌نویسند و مدام استنادشان به قوانینی است که به این دو قشر تکلیف می‌شود. اما واقعیت این است که قوانین تکلیفی نمی‌تواند از دندان گردی برخی افراد بکاهد و آنها همچنان ته مانده حقوق داشته و نداشته‌های خانواده‌ها را به جیب می‌زنند و هیچ قانونی نمی‌تواند آنها را واداری به مدارا با مستأجران نماید. مسئولان باید برای قانون موجر و مستأجر فکری بنیادی بکنند زیرا نمی‌توان با زیر سؤال بردن مالکیت افراد آنها را وادار به کاهش نرخ کرایه کرد که البته درصورت ناراضی بودن مالک اقامت در آن ملک از نظر شرعی هم مشکل خواهد داشت.
سرهنگی از تهران

مردم پای کار هستند، مدیران به وظایف خود عمل کنند
اداره گاز می‌گوید کم مصرف کنید، ‌برق می‌گوید یک چراغ کمتر، آب و فاضلاب توصیه مصرف بهینه دارد، برخی می‌گویند وعده کمتری غذا بخورید و همینطور. در اینکه برخی مردم اسراف‌کار هستند شکی نیست ولی واقعیت این است که در شرایط کنونی اقتصادی کسی نمی‌تواند ریخت‌و‌پاش کند و توقع می‌رود  مسئولان به وظایف خود عمل کنند آن وقت مردم هم قول می‌دهند دقیق‌تر باشند.
اقدامی از شهریار

پیام
پژوهشگر مستقل برای بازدید از مکان فرهنگی از کجا نامه بیاورد

پژوهشگر مستقلی هستم که برای ورود و بازدید از مکان‌های تاریخی مدام دچار مشکل می‌شوم. مثلا ورود به مسجد سپهسالار ممنوع است، ورود از درب دانشگاه‌ها منوط به نامه حراست است، ‌ورود و عکاسی از وقفنامه مدرسه ناصری ممنوع است. حتی بناهای ملی و قابل بازدید هم این مشکل را دارند. مسئولان راهنمایی کنند که افرادی مانند من به‌عنوان پژوهشگر مستقل از کدام حراست یا چه نهاد و سازمانی باید نامه بیاورند که بتوانند پژوهش خود را تکمیل کنند.
شکوهی از تهران

دانشگاه قم از نظر خوابگاهی مشکل دارد
دانشگاه قم از نظر خوابگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور وضعیت مطلوبی ندارد و مشکلات بسیاری برای دانشجویان ایجاد شده است.متأسفانه این دانشگاه از نظر خدمات‌دهی در سطح پایینی قرار دارد، از مسئولان تقاضا داریم جهت ارتقای کیفیت خوابگاه دانشگاه قم اقدامات اساسی صورت دهند.
پناهی از قم






 

این خبر را به اشتراک بگذارید