• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 10 آذر 1401
کد مطلب : 178739
+
-

۵تیم دنبال صعود یک تیم دنبال حیثیت

بررسی 4مسابقه امشب 2گروه که تکلیف 4تیم دیگر صعود‌کننده را روشن می‌کند

۵تیم دنبال صعود یک تیم دنبال حیثیت

امشب تکلیف 4تیم دیگر راه یافته به مرحله یک‌هشتم پایانی روشن می‌شود. صعود هیچ تیمی قطعی نیست، حتی اسپانیا. فقط کانادا شانسی برای صعود ندارد و 7تیم دیگر حاضر در بازی‌های امشب برای راهیابی به مرحله حذفی می‌جنگند. شاید آلمان، اسپانیا، بلژیک یا کرواسی حذف شوند.

احتمالات صعود گروهE
    پیروزی اسپانیا بر ژاپن می‌تواند آلمان را به دور بعدی بفرستد. آلمان فقط یک امتیاز دارد و ژاپن 3امتیاز. پیروزی ژرمن‌ها بر کاستاریکا متحمل به‌نظر می‌رسد. در این حالت اسپانیا باید ژاپن را شکست دهد.
    ژاپن در هر شرایطی با پیروزی بر اسپانیا صعود می‌کند.
    اگر ژاپن با نتیجه یک بر صفر اسپانیا را ببرد و آلمان بتواند کاستاریکا را با نتیجه 7 بر صفر شکست دهد، تفاضل گل اسپانیا و آلمان یکسان می‌شود و با این شرایط آلمان به‌خاطر گل زده بیشتر صعود می‌کند.
    تساوی بدون گل ژاپن و اسپانیا به سود آلمان است، چون این تیم می‌تواند با یک پیروزی یک بر صفر بر کاستاریکا بالاتر از ژاپن بایستد. تساوی یک - یک ژاپن و اسپانیا آلمان را وادار می‌کند با اختلاف بیش از یک گل حریف آمریکای مرکزی خود را ببرد.

احتمال صعود گروهF
    کانادا هیچ شانسی برای صعود ندارد. این تیم هیچ امتیازی در جام‌های جهانی کسب نکرده و تا به امروز 5باخت داشته است.
    شکست بلژیک این تیم را در هر شرایطی حذف می‌کند، چون کرواسی و مراکش 4امتیازی هستند و این تیم 3امتیاز دارد.
    تساوی بلژیک در شرایطی این تیم را به دور بعدی می‌فرستد که مراکش با اختلاف 4گل از کانادا شکست بخورد و تفاضل گل این تیم منفی2 شود.
    اگر مراکش با کانادا مساوی کند، با هر نتیجه‌ای در بازی دیگر صعودش قطعی است.

   کرواسی- بلژیک
این بازی دیدار بین 2تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی دوره قبلی است. شاید اگر بلژیک به مراکش نباخته بود، این مسابقه از هیجان کمتری برخوردار بود. شیاطین سرخ برای صعود چاره‌ای جز شکست کرواسی ندارند. در اردوی بلژیک و همچنین پایتخت این تیم آشوب برپا شده. فرتونگن با دی‌بروینه بر سر اینکه دی‌بروینه گفته بود تیم‌شان پیر است، درگیر شده‌اند و کورتوا هم جاسوس تیم را به برخورد فیزیکی تهدید کرده.

  اسپانیا- ژاپن
اسپانیا تنها یک‌بار با این حریف آسیایی روبه‌رو شده که آوریل2001 و در یک دیدار دوستانه بود. آن بازی را تیم اروپایی یک بر صفر برد.

05
اسپانیا هرگز در 5رویارویی با تیم‌های آسیایی در این رقابت‌ها بازنده نبوده‌؛ 3برد و 2تساوی. البته سال2002 با کره‌جنوبی مساوی کردند و در ضربات پنالتی به این حریف باختند و حذف شدند.

08
اسپانیا 8بازی از 9بازی خود را در آخرین روز مرحله گروهی ادوار مختلف برده بود. تنها باری که بازی سوم را نبردند، به دوره قبلی برمی‌گردد که با مراکش 2-2 کردند.

03
ژاپن در 3بازی از 4بازی آخر خود در جام‌جهانی شکست خورده است. تنها برد این تیم در این 4مسابقه مقابل آلمان بوده. آنها در 9بازی قبل‌تر به این اندازه شکست خورده بودند. اگر آنها امشب نتوانند به اسپانیا گل بزنند، برای دومین‌بار پس از 1998 (مقابل کرواسی و آرژانتین) خواهد بود که در 2بازی پیاپی گل نزده‌اند.

07
اسپانیا 7بازی متوالی است که در جام‌جهانی شکست نخورده؛ 3برد و 4تساوی. در دوره قبلی با روسیه هم مساوی کردند و در پنالتی حذف شدند. اسپانیا از سال98 تا 2006 روند طولانی‌تری بدون شکست داشت که در 10بازی پشت‌هم نباختند.

35
آلمان در بازی قبلی مقابل اسپانیا تنها 35.9درصد مالکیت توپ داشت که این کمترین میزان مالکیت توپ آنها از زمانی است که آمار مسابقات ثبت می‌شده است (1966). بدترین رکورد قبلی‌شان همان سال1966 مقابل مراکش بود که 39درصد مالکیت داشتند. این نخستین باری است که آلمان هیچ‌یک از 2بازی اول خود در مرحله مقدماتی را نمی‌تواند ببرد.

13
شکست 2 بر صفر بلژیک به مراکش به روند 13بازی بدون شکست این تیم در مراحل گروهی پایان داد؛ 8برد، 5تساوی و یک شکست.

02
این نخستین رویارویی 2تیم در جام‌جهانی است. بلژیک 2دیدار اخیرش مقابل کرواسی برنده بوده. 3گل از گل‌های این تیم را لوکاکو وارد دروازه کروات‌ها کرده است.

06
کرواسی مقابل اروپایی‌ها خوب نتیجه می‌گیرد. آنها 6بار حریفان اروپایی را در 10بازی برده‌اند؛ 2تساوی و 2شکست که هر 2شکست در نیمه‌نهایی1998 و فینال2018 مقابل فرانسه بوده.

01
کرواسی در 8رویارویی با بلژیک تنها یک‌بار بیش از یک گل به این تیم زده که به سال2003 برمی‌گردد که 4 بر صفر برنده شدند. در 7بازی دیگر تنها 5بار موفق به گلزنی به شیاطین سرخ شده‌اند.

04
کرواسی در 4بازی از 5بازی آخرش گل اول را دریافت کرده و 2تساوی و 2برد به‌دست آورده و تنها یکی را باخته.

04
کرواسی 4بازی از 5بازی آخر در مرحله گروهی را برده و فقط یک تساوی مقابل مراکش داشته که این تعداد برد به‌ اندازه بردهای آنها در 12بازی اول‌شان در جام‌جهانی است.

   مراکش-کانادا
مراکش 2برد و یک تساوی مقابل کانادا دارد. آخرین بازی 2تیم دوستانه بود که سال2016 مراکش 4 بر صفر برنده شد.

    این بازی پنجمین رویارویی مراکش با یک تیم غیراروپایی در جام‌جهانی است و شیرهای اطلس هر 4بازی قبلی را به این تیم‌ها باخته‌اند؛ پرو، عربستان، برزیل و ایران. هر 3پیروزی تاریخ آنها مقابل تیم‌های اروپایی به‌دست آمده؛ مقابل بلژیک، پرتغال و اسکاتلند.

    کانادا هر 5بازی‌اش در جام‌جهانی را باخته و فقط السالوادور با 6شکست از 6بازی عملکرد بدتری دارد. کانادا نمی‌خواهد به رکورد منفی السالوادور برسد.

   آلمان- کاستاریکا
2تیم یک‌بار سال2006 با هم همگروه بودند که آلمان 4 بر 2 حریف را برد.

    آلمان در 6بازی از 8بازی خود در جام‌های جهانی مقابل تیم‌های منطقه کونکاکاف برنده بوده؛ یک تساوی و یک شکست. تنها شکست آنها سال2018 مقابل مکزیک رقم خورده.

    کاستاریکا فقط یکی از 11بازی خود مقابل اروپایی‌ها را با پیروزی پشت‌سر گذاشته؛ 5تساوی و 5شکست. تنها برد این تیم مقابل اروپایی‌ها در بازی با ایتالیا سال2014 ثبت شد. 6بازیکن از آن تیم ازجمله کیلور ناواس هنوز در ترکیب این تیم حضور دارند (سلسو بورخس، برایان روئیس، جوئل کمپل، ناواس، یلتسین تخدا و دوراته).

 

این خبر را به اشتراک بگذارید