• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 9 آذر 1401
کد مطلب : 178639
+
-

جنگ بوکسورها بر سر مسی

کاپیتان آرژانتین ممکن است امشب برای همیشه مارادوناشدن را کنار بگذارد

جنگ بوکسورها بر سر مسی

حاشیه‌های مربوط به شوت‌کردن پرچم مکزیک در رختکن آرژانتین توسط مسی پس از پیروزی این تیم مقابل مکزیکی‌ها هنوز به پایان نرسیده. مسی از این کار عذرخواهی نکرده است ولی در پاسخ به بوکسور معروف مکزیکی که مسی را تهدید کرده بود که اگر او را ببیند، بلای بدی سرش می‌آورد، یک بوکسور آرژانتینی واکنش نشان داده. اسکیل ماتیسه نوشته: «چه خبر کانلو؟ ببین، اگر یکی مسی را تهدید کند، همه آرژانتینی‌ها اینجا هستند. مراقب باش! اگر کسی تهدید کند، من اینجا هستم. با مسی شوخی نکن و بگو چشم پسر.» بوکسور آرژانتینی، کانلو آلوارس را به مبارزه 12راندی در لاس‌وگاس هم دعوت کرده است. هم‌اکنون مسی در حال فیلمبرداری مستندی از زندگی خودش است و دوربین‌های او نیز در این جام‌جهانی در قطر حضور دارند. ممکن است این آخرین بازی مسی در جام‌های جهانی باشد و تیمش حذف شود. پزشک شخصی سابق این ستاره آرزو کرده آرژانتین حذف شود تا پوششی بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشورش نباشد.

   آرژانتین- لهستان
لواندوفسکی که به‌نوعی جانشین مسی در بارسلوناست، در بازی با عربستان برای نخستین‌بار پس از 5بازی توانست در جام‌جهانی گل بزند. او و هوادارانش و بسیاری کارشناسان معتقد بودند که توپ طلای سال پیش باید به لوا می‌رسید نه به مسی. حالا لوا باید در ترکیب تیم بی‌ستاره کشورش برای حقانیت خودش در برابر مسی و ‌تیم پرستاره‌اش بجنگد.
    مسی در 6دیدار اخیر خود در آرژانتین گل زده و با بهترین رکورد گلزنی متوالی خود در یک فصل برابری کرده؛ 6گل فصل 2012-2011 و 6گل فصل 2022-2021.
    مسی در بازی با مکزیک در تعداد بازی (21بازی) و تعداد گل (8گل) در جام‌جهانی با دیه‌گو مارادونای کبیر برابر شد. او حالا 2انگیزه دیگر برای شبیه‌تر‌شدن به مارادونا دارد؛ جام جهانی را ببرد و به تعداد پاس‌گل دن‌دیه‌گو برسد. هم‌اکنون بیشترین تعداد پاس‌گل در ادوار مختلف از زمان ثبت آمارها (1966) با 8پاس متعلق به مارادونا‌ست. در رده دوم پیر لیت‌بارسکی آلمانی و گرژگو لاتوی لهستانی با 7پاس‌گل قرار دارند. مسی با 6پاس با دیوید بکام، پله، توماس مولر و توتی برابر است و فقط توماس مولر می‌تواند در این زمینه با او رقابت کند.
    این سومین رویارویی آرژانتین و لهستان در جام‌جهانی است. 2رویارویی قبلی سال‌های اوج فوتبال لهستان انجام شد؛ سال1974 لهستان 3بر‌2 برد و 4سال بعد نوبت آرژانتین بود که 2بر صفر به پیروزی برسد. از ژوئن 2011 که لهستان بر حریف آمریکای جنوبی خود پیروز شد، 2تیم با هم بازی نداشته‌اند.
    تیم اروپایی که در 7بازی با نمایندگان آمریکای جنوبی در جام‌جهانی 4برد و 3باخت داشت، حالا هر 3بازی آخرش مقابل تیم‌های این منطقه را بدون گل زده، باخته.
    درخشش شزنی، دروازه‌بان یوونتوس باعث شد لهستانی‌ها 3بازی پیاپی در جام‌جهانی دروازه خود را بسته نگه دارند. شزنی در 2بازی این دوره 9شوت از 27شوت ازجمله یک پنالتی عربستان را مهار کرده. او برای مسی هم خط و نشان کشیده است. تاکنون پیش نیامده لهستان 4بازی پیاپی در این رقابت‌ها گل نخورد.

   عربستان- مکزیک
این نوزدهمین بازی عربستان سعودی در جام‌جهانی است و برحسب اتفاق تاکنون پیش نیامده حریف آنها در این 19بازی تکراری باشد. هیچ تیمی با این اندازه و نرخ مقابل حریفان مختلف و غیرتکراری بازی نکرده.
    2تیم سبزپوش گروهC برای ششمین‌بار است که با هم بازی می‌کنند. مکزیک تاکنون 5بار با عربستان روبه‌رو شده و هرگز شکست نخورده؛ 4برد و یک تساوی. هر 5رویارویی 2تیم در مدت 4سال (1995 تا 1999) و در قرن قبلی رقم خورده است.
    مکزیکی‌ها 4بازی آخر خود در جام‌جهانی را بدون برد به پایان برده‌اند؛ یک تساوی و 3شکست داشته‌اند و این دومین روند بد آنها در ادوار این رقابت‌هاست. بین سال‌های 1930 تا 1962 آنها یک تساوی و 12شکست در 13بازی پیاپی را ثبت کرده بودند.
    سعودی‌ها در 18بازی قبلی خود در این رقابت‌ها فقط یک‌بار دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند که به برد تاریخی مقابل بلژیک با تک‌گل سعید عویران در سال‌1996 مربوط می‌شود. در سایر دیدارها عربستان به‌طور میانگین در هر بازی 2.3گل خورده است. یک کلین‌شیت در 18مسابقه (6درصد) بدترین تعداد گل‌نخوردن یک تیم در تاریخ این رقابت‌ها بین کشورهایی است که 10یا بیشتر بازی انجام داده‌اند.

   احتمالات صعود گروهC
    صعود یا حذف هیچ تیمی قطعی نیست. لهستان 4امتیازی و مکزیک یک امتیازی به یک اندازه شانس صعود دارند.
    آرژانتین درصورتی حذف می‌شود که به لهستان ببازد. در بازی همزمان بین مکزیک و عربستان هر نتیجه‌ای رقم بخورد، موجب حذف مسی و یارانش خواهد شد.
    شاید مساوی هم به درد آرژانتین نخورد. در این حالت پیروزی عربستان بر مکزیک می‌تواند این تیم را به‌عنوان صدرنشین به دور بعدی ببرد و لهستان را دوم کند. اگر مکزیک با اختلاف 3گل بازی را ببرد، با امتیاز برابر با آرژانتین از این تیم جلو خواهد زد و دوم خواهد شد.
    پیروزی عربستان با هر نتیجه‌ای این تیم را به دور بعدی می‌برد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید