• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 7 آذر 1401
کد مطلب : 178433
+
-

درخشش شهر خاموش در تالین

درخشش شهر خاموش در تالین

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم تالین در کشور استونی به فیلم «شهر خاموش» ساخته احمد بهرامی رسید.
به‌گزارش همشهری، بیست‌و‌ ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شب‌های سیاه تالین در حالی به‌کار خود پایان داد که فیلم «شهر خاموش» در نخستین نمایش جهانی خود در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی، موفق به دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای احمد بهرامی شد.
امسال هایده صفی‌یاری، تدوینگر باسابقه سینمای ایران در کنار «الدیکو انیادی» فیلمساز مجارستانی نامزد اسکار (رئیس هیأت داوران)، «آدام بالاژ» آهنگساز اهل کشور مجارستان، «آندرس کلینرت» کارگردان آلمانی و «بیجایا جنا» بازیگر هندی، فیلم‌های بخش مسابقه اصلی تالین را داوری کردند.
هیأت داوران در بیانیه‌ای درباره فیلم «شهر خاموش» نوشتند: «کارگردان با استفاده از مکانی غمگین و ویران‌شده، درام کهن و جهانی شبیه به یک تراژدی شکسپیر را به تصویر کشیده است. علاوه بر این، نقش‌آفرینی بازیگران نیز جذاب است و هیچ‌گاه نمی‌توان فضای استعاری را با تصویرسازی شاعرانه در این فیلم فراموش کرد. این فیلم جشن سینما و هنر است».
 در فیلم «شهر خاموش» به نویسندگی و کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی رضا محقق، بازیگرانی چون باران کوثری، بابک کریمی، علی باقری، بهزاد دورانی، محسن مهری دروی، کریم و حبیب شراهی نقش‌آفرینی کرده‌اند و مسعود امینی‌تیرانی نیز به‌عنوان فیلمبردار و مصطفی وزیری تدوین این فیلم سینمایی را برعهده دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :