• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 7 آذر 1401
کد مطلب : 178384
+
-

کلینزمن جا زد

یورگن کلینزمن، ستاره سابق تیم ملی آلمان، در واکنش به انتقادهای تند کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، مواضعش علیه تیم ملی را تعدیل کرده و گفته است که تلاش می‌کند با صحبت با سرمربی پرتغالی، شرایط را آرام کند. کلینزمن که در طول جام‌جهانی قطر برای بی‌بی‌سی کارشناسی می‌کند، در برنامه این شبکه در پی پیروزی ایران در برابر ولز، تیم ایران را به فریب‌دادن داور متهم کرده و گفته بود که این کار، بخشی از فرهنگ تیم ایران است. این صحبت‌های جنجالی او، با واکنش تندتر کی‌روش مواجه شد و سرمربی ایران، نه‌تنها کلینزمن را متهم کرد که تلاش‌ها، فداکاری‌ها و مهارت‌های تیمش را نادیده می‌گیرد، ‌که انتقاد او را باعث شرم فوتبال خواند. او همچنین خواستار آن شد که کلینزمن، از گروه تحقیقاتی فنی جام‌جهانی استعفا دهد.
کلینزمن بعد از واکنش تند کی‌روش در یک برنامه در بی‌بی‌سی گفته است: «مسائل بد برداشت شده است. تلاش می‌کنم تا به او زنگ بزنم و شرایط را آرام کنم. من هرگز از کارلوس و نیمکت ایران انتقاد نکرده‌ام. برخی حتی فکر می‌کردند که من از داور انتقاد می‌کردم چون او درباره نوع رفتار بازیکنان ایران در نیمکت هیچ اقدامی نکرد. تنها چیزی که من توصیف کردم، روش احساسی انجام کارها بود، که اتفاقا از منظر خاصی قابل تحسین هم هست. تمام نیمکت ایران بازی تیم اصلی را زندگی می‌کند. آنها بالا و پایین می‌پرند و کارلوس هم یک مربی بسیار احساساتی است، او مدام در کنار خط است و تلاش می‌کند تا به بازیکنانش انرژی بدهد.»
او بعد از بازی با ولز درباره ایران گفته بود: «کارلوس خیلی با تیم ملی و فرهنگ ایران جور در‌می‌آید... او درست قبل از جام‌جهانی به ایران رفت؛ جایی که قبلا مدت زمان زیادی کار کرده بود. این مسئله اتفاقی نیست‌ و بخشی از فرهنگ آنها و نوع بازی آنهاست. آنها داور را بازی می‌دهند. آنها خط نگه‌دار و داور چهارم را بازی می‌دهند، آنها مدام در گوش او هستند. اتفاقات زیادی بود که ما ندیدیم. این فرهنگ آنهاست، آنها بازی را از شما می‌گیرند.» این موضع‌گیری تند، با واکنش شدید کی‌روش مواجه شد و او در یک مجموعه توییت نوشت: «حتی با اینکه من را شخصا نمی‌شناسی، شخصیت من را با قضاوت تعصب‌آمیز از جایگاه بالا، زیر سؤال می‌بری. مهم نیست که چقدر به کارهایی که در زمین کردی احترام می‌گذارم، این صحبت‌ها درباره فرهنگ ایران، تیم ملی ایران و بازیکنان من مایه شرمساری فوتبال است.» کی‌روش کلینزمن را دعوت کرده تا به اردوی تیمش برود تا با صحبت با بازیکنان درباره ایران و فرهنگ آن بیاموزد و از خود بازیکنان بشنود که چقدر عاشق فوتبال هستند و به آن احترام می‌‌گذارند. او البته پیشنهاد داده که فیفا این مهاجم سابق را برکنار کند: «در همین حال، ما می‌خواهیم با توجه کامل پیگیر تصمیم فیفا درباره موقعیت تو به‌عنوان عضو گروه تحقیقات فنی قطر2022 باشیم. چون، مشخصا می‌خواهیم قبل از بازدیدت از اردوی ما، استعفا بدهی.» صحبت‌های کلینزمن، واکنش کی‌روش و توضیحات تکمیلی ستاره آلمانی برای آرام‌کردن اوضاع بازتابی بین‌المللی داشته و رسانه‌های مهم دنیا به این سؤال و جواب پرداخته‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید