• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 6 آذر 1401
کد مطلب : 178290
+
-

پرونده متهمان «دریک» در دادگاه

پرونده 2متهم که با فروش غیرقانونی رمز ارز دریک دست به کلاهبرداری 192میلیارد تومانی از 36نفر زده بودند با صدور کیفرخواست به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به دادگاه فرستاده شد.
به‌گزارش همشهری، علی صالحی، دادستان تهران با اعلام جزئیات این پرونده گفت: در این پرونده با انتشار و فروش غیرقانونی رمز ارز در داخل کشور، جمعا به مبلغ ۱۹۲میلیاردو۹۷۰ میلیون و ۶۵۳هزارو۸۹۱ تومان کلاهبرداری از مالباختگان صورت گرفته است.این پرونده ۳۶ نفر شاکی دارد و 2 نفر متهم که اتهام متهم ردیف اول، اخلال در نظام اقتصادی کشور بدون قصد مقابله با نظام از طریق کلاهبرداری و اتهام ردیف دوم معاونت در این خصوص است.
دادستان تهران ادامه داد: متهم ردیف اول که براساس تحقیقات به عمل آمده، ناشر رمز ارز «دریک» است، دارای سابقه کیفری به اتهام اغوای اشخاص به معامله اوراق بهادار منتهی به ایجاد قیمت‌های کاذب و عدم‌رعایت مقررات در انتشار آگهی برای عرضه عمومی اوراق بهادار و بازداشت به لحاظ عجز از تودیع وثیقه است.در پرونده فعلی علاوه بر عرضه رمز ارز غیرقانونی، با افزایش قیمت بدون پشتوانه آن، فریب مشتریان و کلاهبرداری به اخلال در نظام اقتصادی کشور اقدام کرده است.
صالحی در ادامه گفت:‌ بازار هدف این رمز ارز داخل کشور بود و براساس اظهارات شاکیان، متهمان با ادعاهایی مانند: پیشی گرفتن رمز ارز «دریک» از بیت کوین از نظر قیمت، تبدیل شدن آن به ابزار پول اصلی در مبادلات مالی و جایگزین شدن با پول ملی، دور زدن تحریم‌ها توسط این رمز ارز، دریافت کالا و دلار با آن و داشتن مجوز از بانک مرکزی، شکات و سایر اشخاص را به امور غیرواقع امیدوار کرده بودند. دادستان تهران ادامه داد: پول‌های توقیف شده از متهمان، پرداخت ۶۰درصد از مطالبات شکات را پوشش داده، که با معرفی ۱۸فقره از اموال آنها، درخواست ضبط اموال به دادگاه ارائه شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید