• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 2 آذر 1401
کد مطلب : 177976
+
-

شوک اول جام

عربستان رکورد 36 بازی شکست‌ناپذیری آرژانتین را شکست و اولین شگفتی‌ساز جام‌جهانی قطر شد

شوک اول جام

تیم ملی عربستان نخستین شگفتی جام را رقم زد. آنها علاوه بر پیروزی بر آرژانتین و مسی به نفع ایتالیا هم کار کردند. آرژانتینی‌ها با هدایت اسکالونی در 36بازی پیاپی در همه رقابت‌ها شکست نخورده بودند و به‌نظر می‌رسید با ادامه این روند در مرحله گروهی جام‌جهانی2022 که در ساده‌ترین گروه قرار گرفته بودند، از رکورد جاودانه ایتالیا عبور کنند. سعودی‌ها مانع این جابه‌جایی رکورد شدند تا ایتالیا همچنان با شکست‌ناپذیری در 38مسابقه پیاپی در این زمینه صاحب رکورد باشد.
    لیونل مسی به نخستین بازیکن تاریخ تیم ملی آرژانتین تبدیل شد که در 4دوره متوالی جام موفق به گلزنی می‌شود؛ یک گل در جام‌جهانی۲۰۱۰، چهار گل در جام‌جهانی2014، یک گل در جام‌جهانی2018 و یک گل در جام‌2022. او این دوره در بازی با عربستان از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کرد اما خودش و تیمش نتوانستند این برتری را حفظ کنند و 2 بر یک شکست خوردند.
   با این گل تعداد گل‌های لیونل مسی با تعداد گل‌هایی که کریستیانو رونالدو در جام‌جهانی زده، برابر شد. حالا هر دو 7گل زده‌اند و هیچ‌کدام در بازی‌های مراحل حذفی گل یا پاس گلی ثبت نکرده‌اند.
   مسی و لائوتارو (2) در نیمه اول 3گل وارد دروازه عربستان کردند که هر 3آفساید اعلام شد.
   مسی نخستین بار بود که به عربستان گل می‌زد. در تنها دیدار قبلی که سال2012 برگزار شد، نتیجه مساوی شد. در آن بازی مسی نه گل زده بود و نه پاس گل داده بود.
   عربستان پنجاه‌وچهارمین تیمی است که مسی در مسابقات ملی به آن گل می‌زند.
   مسی در این بازی تنها 32پاس صحیح ارسال کرد و 65لمس توپ داشت.
   مسی در 6بازی آخرش برای آرژانتین 11گل و 3پاس‌گل ثبت کرده است.
   آرژانتین نخستین بار پس از سال1958، ابتدا به گل ‌رسید و کام‌بک خورد و باخت. پیش از این آخرین باری که آرژانتین نیمه اول گل زد و بعد شکست خورد، سال1930 بود که به اروگوئه باخت.
   عربستان نخستین تیم غیراروپایی و غیرآمریکای جنوبی است که بعد از سال1990 موفق می‌شود آرژانتین را در جام‌جهانی شکست دهد. آن سال کامرون دیدار افتتاحیه را یک بر صفر از مدافع عنوان قهرمانی برده بود. دوره‌های گذشته آرژانتین 23حریف غیراروپایی و غیرآمریکای جنوبی را شکست داده بود.
   عربستان پنجمین حریف آسیایی آرژانتین در جام‌جهانی و نخستین تیم آسیایی است که این تیم را می‌برد. سال2014 ایران هم با این کشور بازی کرد و یک بر صفر شکست خورد.
   3تیم آخری که آرژانتین را در جام‌جهانی شکست داده‌اند؛ آلمان که در جا‌م‌جهانی2014 قهرمان شد، کرواسی که در جام2018 به فینال رفت. و حالا عربستان!

مسی بار دیگر در یک بازی مهم کام‌بک خورد. او با بارسلونا در لیگ قهرمانان 3دیدار تاریخی را در حالی واگذار کرده بود که تیمش مقابل آاس‌رم، سپس لیورپول و رئال مادرید جلو بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :