• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 1 آذر 1401
کد مطلب : 177823
+
-

هوادار قطر باشید

چهره روز
هوادار قطر باشید

ظرفیت‌های ایران از نیروی انسانی جوان و ارزان گرفته تا منابع غنی و انرژی ارزان، همگی زمینه مساعدی برای تولید و صادرات محسوب می‌شود؛ اما مسائلی مانند نا‌اطمینانی از دورنمای اقتصاد و بی‌ثباتی شاخص‌های کلان نیز وجود دارد که کار تولیدکننده و صادرات را با مشکل مواجه می‌کند و باید برای رفع آنها تمهیدی اندیشید.
 در این میان، آنگونه که علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درباره همکاری‌های بلندمدت تجار ایران و قطر، می‌گوید: قرار است سرمایه‌گذاران قطری با حضور و سرمایه‌گذاری در ایران، به تولید کالاهای مورد نیاز کشور خود بپردازند تا این کالاها به کشورشان صادر شود. او از تهیه نقشه راه توسعه تجارت ایران و قطر و رسیدن به تراز ۳ میلیارد دلاری خبر داده و می‌افزاید: بخش عمده‌ای از این نقشه راه، به صادرات مجدد مرتبط می‌شود تا ما بتوانیم از ظرفیت قطر برای صادرات کالاهایمان به کشورهای دیگر استفاده کنیم. 
طبق اظهارات او، قطر تعرفه صادرات مجدد را برای تجار ایرانی به‌شدت کاهش داده و تخفیف قابل‌توجهی را درنظر گرفته است، ضمن اینکه ایران می‌تواند از این ظرفیت برای واردات کالاهای مورد نیاز خود نیز استفاده کند. با توجه به این اظهارات، جای برای بحث باقی نمی‌ماند، فقط باید امیدوار بود که مسئولان در این معامله برد-برد، هوای قطری‌ها را داشته باشند و ضمن رفع مشکلات مخل تولید و صادرات برای سرمایه‌گذاران قطری، اجرای این الگو را برای فعالان اقتصادی داخلی نیز دنبال کنند.
اگر قطری‌ها که روابط سیاسی بسیار مساعدی نیز با ما دارند، در این معامله به نتیجه مثبتی از فعالیت در کشورمان برسند، همین اتفاق می‌تواند آغازی بر توسعه اقتصادی ایران با تکیه بر همکاری و مشارکت منطقه‌ای شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید