• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 29 آبان 1401
کد مطلب : 177611
+
-

وزیر کشور ترکیه: پ‌ک‌ک وابسته به سازمان اطلاعات آمریکاست

رویداد
وزیر کشور ترکیه: پ‌ک‌ک وابسته به سازمان اطلاعات آمریکاست

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه طی سخنانی در پارلمان این کشور، بار دیگر گروه تروریستی «حزب کارگران کردستان» موسوم به پ‌ک‌ک را وابسته به سازمان «سیا» آمریکا دانست.
به‌گزارش خبرگزاری آناتولی، سویلو همچنین حزب «دمکراتیک خلق‌ها» را شاخه سیاسی گروه تروریستی پ‌ک‌ک خواند. این حزب، مهم‌ترین حزب سیاسی کردهای ترکیه است که در پارلمان هم صاحب کرسی است. وزیر کشور ترکیه پش از این، در انتقاد از حمایت‌های آمریکا از گروه پ‌ک‌ک، پیام تسلیت واشنگتن پس از حمله تروریستی هفته گذشته استانبول را هم نپذیرفته بود. او گفته بود که پیام تسلیت واشنگتن مانند بازگشت مجرم به صحنه جنایت خود است.
عصر یکشنبه هفته گذشته وقوع انفجاری در خیابان استقلال استانبول، 6کشته و ۸۱زخمی به جا گذاشت. حدود 10ساعت بعد، نیروهای پلیس ترکیه موفق شدند عامل این بمب‌گذاری را که یک زن کرد اهل سوریه است دستگیر کنند. این زن با اسم «احلام البشیر» معرفی شده است. طبق اعلام پلیس ترکیه، این زن 23ساله از مرز عفرین وارد خاک ترکیه شده بود. او در اعترافاتش گفته که نمی‌دانسته در کیفی که به همراه داشته بمب بوده است. تصاویر دوربین‌های مدار بسته نشان داد که البشیر کیف خود را روی یک نیمکت چوبی رها می‌کند و دقایقی بعد این کیف منفجر می‌شود.
در ادامه تحقیقات دادستانی کل استانبول در پرونده انفجار تروریستی خیابان استقلال، دیروز نیز 8مظنون دیگر بازداشت شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید