• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 29 آبان 1401
کد مطلب : 177549
+
-

ظرفیت تئاتر استان تهران دیده شود

پردیس تئاتر، میزبان جشنواره تئاتر استان تهران

ظرفیت تئاتر استان تهران دیده شود

بیست‌ و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران به دبیری امیرحسین شفیعی، از سه‌شنبه (اول آذرماه) با میزبانی از ۱۸اثر نمایشی، در 3 بخش رقابتی مسابقه، ایثار و آثار ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در پردیس تئاتر تهران آغاز به‌کار می‌کند.
به گزارش همشهری، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره برگزاری جشنواره تئاتر تهران می‌گوید: «ظرفیت هنری تئاترِ شهرستان‌های استان تهران، از خود پایتخت هم بیشتر است که باید از این توان، برای توسعه هنرهای نمایشی، بهره گرفت. بر این اساس، برگزاری جشنواره تئاتر استانی را، یکی از راهکارهای تجلی این ظرفیت نهفته می‌داند.»
وی همچنین یادآور می‌شود: «جشنواره تئاتر استان تهران، رویدادی هنری مختص به هنرمندان شهرستان‌های استان تهران است و ظرفیت‌هایی در این شهرستان‌ وجود دارد که شاید از تهران هم فراتر باشد. بنابراین هرچه در شهرستان‌های استان تهران، بهره‌برداری از امکانات و ظرفیت‌ها افزایش یابد، به توسعه تئاتر کمک می‌شود.»
نظری درباره حمایت از هنرمندان شهرستان‌های استان توضیح می‌دهد: «تا این لحظه به‌دلیل مشکلات مالی و فشارهای اقتصادی کار خاصی نتوانسته‌ایم انجام دهیم و بسته حمایتی داشته باشیم، ولی درصدد هستیم تا همچون تهران که هنرمندانش در حال استفاده از بسته‌های حمایتی هستند، بتوانیم برای شهرستان‌ها به‌ویژه شهرهای استان تهران نیز این امکان را فراهم کنیم.»
وی در بخشی از صحبت هایش، به انجمن هنرهای نمایشی می‌پردازد و اینکه در کنار کارهای این انجمن نقص‌ها و کاستی‌هایی نیز در این انجمن وجود دارد اما باید به این نکته اشاره کرد که بخشی از ضعف‌ها به افراد مربوط نمی‌شود، بلکه به مباحث مالی و لجستیکی برمی‌گردد که با مرور زمان، اصلاح می‌شود. همچنین اگرچه انتظار ما از انجمن هنرهای نمایشی استان تهران بیش از این حد است و می‌گوییم باز امکان دارد که از ظرفیت‌های هنرهای نمایشی (هم هنرمندان و فضاهای اجرایی) شهرستان و شهرهای تابعه استان تهران استفاده شود، اما لازم است یک‌سری حمایت‌ها در راستای رشد تئاتر شهرستان‌های استان تهران انجام شود. وقتی مسائل رزق و اقتصادی و فرهنگی هنرمند رفع شود، دیگر نیازی به مهاجرت به تهران و مرکز استان نخواهد بود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید