• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 29 آبان 1401
کد مطلب : 177546
+
-

پایان زمان ثبت نام فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر ماحصل تلاش سینماگران است

جشنواره
پایان زمان ثبت نام فیلم فجر

ثبت‌نام بخش بین‌الملل جشنواره چهل‌ویکم از ۱۵شهریور و بخش ملی از ابتدای آبان آغاز شد و این دسترسی برای متقاضیان حضور تا پایان دوشنبه فراهم است و این زمان تمدید نخواهد شد. به گزارش همشهری، دبیرخانه این دوره از جشنواره اعلام کرده: «امکان ثبت‌نام آثار بخش ملی و بین‌الملل چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تا دوشنبه ۳۰آبان ادامه خواهد داشت.»
بر اساس فراخوان منتشرشده این دوره از جشنواره در تاریخ ۱۹تیرماه، فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش سینمایی از سازمان امور سینمایی و سمعی بصری باشند، تا قبل از بهمن۱۴۰۱ اکران عمومی نشده و در سامانه‌های نمایش درخواستی به‌صورت آنلاین و رسانه ملی به نمایش درنیامده باشند و همچنین در ادوار گذشته جشنواره فیلم فجر مورد بازبینی هیأت انتخاب قرار نگرفته باشند، مجاز به حضور در بخش سودای سیمرغ خواهند بود. با پایان مهلت فراخوان این دوره از جشنواره، مجتبی امینی، دبیر چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر هم در گفت‌وگویی تصویری علاوه بر برگزاری جشنواره فیلم کوتاه، از جشنواره فیلم فجر هم صحبت کرده.
 امینی در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر ماحصل تلاش‌های خانواده بزرگ سینمای ایران است، می‌گوید: «قاعده بر این است که تمام ماحصل زحمات خانواده بزرگ سینمای ایران، از سینمای فیلم کوتاه تا مستند و سینمای بلند داستانی، در جشنواره فیلم فجر دیده شود و همه فیلم‌ها در معرض ارزیابی قرار بگیرد. وی همچنین یادآور می‌شود: «گلچین فیلم‌های برتر کوتاه جشنواره فیلم فجر، در جشنواره فیلم کوتاه تهران اتفاق می‌افتد. بنابراین ما با یک بسته ویژه از فیلم کوتاه در جشنواره فجر روبه‌رو خواهیم بود.»
امینی جشنواره‌ها را بستر خوبی برای رشد و پیشرفت فیلمسازان و کشف استعدادهای جوانان جامعه خوانده و تأکید می‌کند: «چند جشنواره مهم سینمایی کشور، چه فیلم کوتاه و یا حقیقت، بستری برای شکوفایی استعدادیابی فیلمسازان کشور ما‌ست که هرکدام از این جشنواره‌ها کمک می‌کند تا استعدادها شناخته شوند و به مراحل بعد راه پیدا کنند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید