• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 28 آبان 1401
کد مطلب : 177508
+
-

میراث آجورلو

بازگشت استقلال به عصر اعتصاب

میراث آجورلو

در شرایطی که قرار بود دور جدید تمرینات استقلال از روز جمعه آغاز شود، بازیکنان حاضر نشدند تمرین کنند؛ این همان اتفاق مرسوم در فوتبال ایران است که به آن «اعتصاب» گفته می‌شود. در یک دهه گذشته به وفور شاهد وقوع این اتفاق در تیم‌های مختلف و ازجمله پرسپولیس و استقلال بوده‌ایم. البته در چند سال اخیر با توجه به افزایش درآمد سرخابی‌ها از مسیر راه‌اندازی سامانه‌های پیامکی و نیز بهره‌مندی از کارگزار تبلیغاتی، تعداد اعتصاب‌ها بسیار کاهش یافت و تقریبا به صفر رسید، اما حالا چراغ این ماجرا یک‌بار دیگر در استقلال روشن شده است. آبی‌پوشان به‌دلیل آنچه عدم‌اجرای تعهدات از سوی باشگاه خوانده شده، در تمرینات تیم شرکت نکردند و این می‌تواند آغاز دور جدید مشکلات در باشگاه باشد.
آنچه را این روزها در مجموعه استقلال شاهدش هستیم، باید میراث مصطفی آجورلو دانست. مدیرعامل پیشین استقلال اگرچه با این تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر شد، اما مدیریت بسیار پرهزینه‌ای داشت. غیراز ریخت‌وپاش‌های فراوانی که حتی دامنه آن به دستمزدهای عجیب و غریب در بخش معاونان و کارمندان اداری هم کشید، استقلال قراردادهای بسیار درشتی را هم با بازیکنان بست که درز کردن برخی از آنان به‌شدت مایه تعجب شد. برخی می‌گویند میانگین رقم قرارداد در این باشگاه به چیزی حدود 15 تا 20میلیارد تومان رسیده که این اعداد به تعدادی از نفرات کاملا متوسط تیم هم پرداخت شده است. طبیعتا پرداخت این پول‌ها برای باشگاه ساده نیست و حالا هم بازیکنان از حضور در تمرینات سر باز زده‌اند.
نکته نگران‌کننده این است که خود علی فتح‌الله‌زاده به‌عنوان مدیرعامل جدید استقلال اصولا «مدیر هزینه» به‌حساب می‌آید و مهارت چندانی در درآمدزایی ندارد. حالا اینکه او چطور قرار است فوج بدهی‌ها و تعهدات به جا مانده از دوران آجورلو را ادا کند، واقعا روشن نیست. همه اینها در حالی است که شنیده می‌شود حتی بخشی از عواید ناشی از فروش 10درصد از سهام باشگاه استقلال هم صرف مخارج جاری شده و باز جواب نداده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :