• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 28 آبان 1401
کد مطلب : 177418
+
-

ایجاد مجتمع‌های گردشگری دریایی در بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های این استان در اقتصاد دریامحور گفت: مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها ازجمله مجتمع‌های گردشگری دریایی در نقاط مختلف ساحلی استان یک ضرورت است.
به گزارش روابط‌عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های اقتصاد دریا محور گفت: استان بوشهر با داشتن بیشترین ساحل و طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌فارس ‌ظرفیت‌های مهمی برای اجرای طرح‌های اقتصاد دریا پایه دارد.
وی یکی از فرصت‌های مهم اقتصاد دریامحور را طرح‌های گردشگری دانست و بیان کرد: استان بوشهر در عرصه گردشگری در ابعاد گوناگون ظرفیت‌های مهمی در شهرستان‌های ۱۰گانه دارد که توجه به این ظرفیت‌ها یکی از اولویت‌هاست. استاندار بوشهر با بیان اینکه سال گذشته ۸.۵ میلیون نفر گردشگر در مدت ۳.۵ ماه وارد استان شد، خاطرنشان کرد: حضور گردشگر در هر منطقه نقش مهمی در رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد که تقویت زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یک ضرورت است. محمدی‌زاده باتأکید بر تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه ورزش و گردشگری دریایی و ساحلی گفت: در حوزه ورزش ضمن وجود شناگاه و سواحل زیبا برای رشته‌های مختلف ورزشی، قایقرانی و غواصی یکی دیگر از ظرفیت‌ها محسوب می‌شود.

ژ

این خبر را به اشتراک بگذارید