• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 26 آبان 1401
کد مطلب : 177361
+
-

با مردم/عدم‌تغییر ساعت در طول سال به ضرر کشور است

باتوجه به استمرار خشکسالی در سالیان اخیر و کاهش شدید منابع آبی با عدم‌تغییر ساعت رسمی در 6ماهه اول سال که هم حرارت هوا افزایشی است و هم نیاز مردم به وسایل سرمایشی آبی و گازی باعث افزایش شدید مصرف برق می‌شود به‌نظر می‌رسد قانون عدم‌تغییر ساعت رسمی کشور ضررهایی را متوجه کشور کند. از طرفی در فصل سرما که هوا یک‌ساعت زودتر تاریک می‌شود، استفاده از ابزار روشنایی خانگی و تجاری بار‌مضاعفی به نیروگاه‌ها وارد خواهد کرد که با توجه به کم شدن آب در سدها و عدم‌کارایی ژنراتورهای تولید برق می‌تواند مشکلات را چندبرابر کند. در این صورت جیره‌بندی آب و برق ممکن است پیش ‌آید و مسائل اجتماعی و امنیتی را رقم بزند. جا دارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر چه سریع‌تر و قبل از ورود به سال1402و آغاز فصل گرما به دور از احساسات، متخصصان مربوط را برای کارشناسی دعوت کرده و قانون عدم‌تغییر ساعت رسمی کشور را لغو کنند.
محمدحسین عسگری از تهران

چهارراه‌های دزفول چراغ راهنمایی و رانندگی ندارند
تقریبا تمام چهارراه‌های دزفول فاقد چراغ راهنمایی و رانندگی هستند. تعداد انگشت‌شماری هم چراغ دارند که خاموش و خراب است. ازجمله این چهارراه‌ها می‌توان به چهارراه‌های تقاطع شریعتی به امام خمینی(ره)، شریعتی به آفرینش، شریعتی به فردوسی، آفرینش به قاضی و فردوسی نبش طالقانی و طالقانی نبش آفرینش و شریعتی نبش پیام‌آوران اشاره کرد که فاقد هرگونه چراغ برای راهنمایی رانندگان و عابران هستند.
لیوارجانی از دزفول

قطع تلفن و گاز با ارقام ناچیز منصفانه نیست
هر چند که شهروندان وظیفه دارند قبوض مربوط به برق و گاز و تلفن خود را به موقع بپردازند اما با توجه به حذف قبض‌های کاغذی و ضعف شدید در اطلاع‌رسانی، قطع این خدمات غیرمنصفانه است. در ثانی اگر قرار بود قطع شوند باید از قبل اطلاع دهند که زندگی شهروندان مختل نشود.
سبزعلی از کمالشهر کرج

پیامک
درمان معلولان کلامی و گفتاری تحت‌پوشش بیمه قرار گیرد

افرادی که دچار معلولیت کلامی وگفتاری و لکنت زبان هستند از مسئولان گلایه دارند زیرا هزینه‌های سنگین و طولانی‌مدت درمان آنها تحت‌پوشش هیچ بیمه‌ای نیست و این افراد مجبورند هزینه‌های درمان خود را به‌صورت آزاد بپردازند. از آنجا که درمان کامل این قشر از معلولان با درمان‌های مستمر امکان‌پذیر است که زمینه‌ساز حضور و فعالیت اجتماعی و اشتغال آنهاست. تقاضا می‌شود بیمه‌ها درمان‌های کلامی و گفتاری را تحت‌پوشش خود قرار دهند.
راد از پردیس بومهن

معتادان متجاهر و بی‌خانمان طرد نشوند
هر چند که معتادان متجاهر افراد ناامید و خودباخته‌ای هستند که اشتیاق به‌کار و زندگی را از خود سلب کرده‌اند، ‌اما این باعث نمی‌شود که جامعه و حاکمیت آنها را طرد کند. در بحبوحه شرایط اقتصادی کنونی نباید حمایت از این اقشار را قطع کرد چون قطعا آنها در این شرایط به حمایت‌های قوی‌تر و بیشتری نیاز دارند.
سودمند از کرج

صداهای انتخابی برای تبلیغات تلویزیونی مناسب نیست
بعضی از گویندگان با تولید صدای بسیار خش‌دار و بم خود در تیزرهای تبلیغاتی در رادیو و تلویزیون گویندگی می‌کنند و صاحب آگهی‌ها نیز خیال می‌کنند که مردم از صدای بم و ترسناک و حزن‌انگیز آنها خوش‌شان می‌آید و تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند، صاحبان این کالاها سخت در اشتباه هستند، در واقع این صداها و صداسازی‌ها باید در فیلم‌های ترسناک و مخوف مورد‌استفاده باشد نه برای تبلیغات ترغیب‌کننده به خرید کالا!
محمود بلیغیان از اصفهان

پیام
افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث بالارفتن قیمت مسکن است

در ماه‌های اخیر قیمت برای مصالح ساختمانی بسیار بالا رفته و تنها چند قلم ازجمله فوم و گچ افزایش چندبرابری داشته است. اگر قیمت این اقلام ضروری برای ساختمان‌سازی‌ کنترل نشود بی‌شک باید در انتظار افزایش قیمت چندبرابری مسکن در ماه‌های پیش‌رو باشیم. جا دارد مسئولان سریعا نسبت به کنترل و نظارت بر قیمت مصالح ساختمانی اقدام کنند.
کبیری از یزد

خودروسازان، خودروهای رانشگر طراحی و تولید کنند
پیشنهاد می‌شود که خودروسازان ایرانی، خودروهای چهارچرخ رانشگر همیشگی(A.W.D) را که دارای پایداری و کشش بسیار خوبی هستند، طراحی و تولید کنند. در این صورت خودروهای ایرانی بسیار رقابتی‌تر در مقابل خودروهای مشابه خارجی ظاهر خواهند شد.
نگهدار از تهران

قدردانی
قدردانی از معلم بازنشسته در واوان اسلامشهر
در زمانه‌ای که بعضا صحبت از روش‌های نامناسب یا فرصت ناکافی و گرفتاری‌های متعدد زندگی برای قشر زحمتکش معلم می‌شود، معلم ابتدایی مدرسه پسرانه حضرت ابوالفضل(ع) در منطقه واوان اسلامشهر برای دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی خود سنگ‌تمام گذاشته و تمام وقت در اختیار دانش‌آموزانش است و حتی اگر دانش‌آموزی بیمار شود شخصا سراغش رفته یا او را به منزلش می‌برد تا دروس عقب‌مانده را به وی تفهیم کند. واقعا باید قدردان معلمان بازنشسته‌ای چون فریبا شورچی باشیم که به‌رغم بازنشستگی با تمام توان در خدمت تعلیم و تعلم هستند.
دانش‌آموزان و والدین کلاس اولی مدرسه حضرت ابوالفضل(ع) از واوان



 

این خبر را به اشتراک بگذارید