• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 25 آبان 1401
کد مطلب : 177175
+
-

همشهری؛ مجری جدید تبلیغات متروی تهران و حومه

خبر
همشهری؛ مجری جدید تبلیغات متروی تهران و حومه

در راستای یکپارچگی، انسجام و هم‌افزایی تبلیغات مترو تهران و حومه، طبق توافق صورت‌گرفته، شرکت متروی تهران اجرای تبلیغات مترو را به مؤسسه همشهری واگذار کرد. روزنامه همشهری از سال۱۳۷۱ منتشر می‌شود و طی سال‌ها فعالیت در فضای رسانه‌ای توانسته در شمار یکی از قطب‌های مهم مطبوعاتی کشور درآید. با توجه به سابقه مؤسسه همشهری، متروی تهران با حدود 3میلیون سفر روزانه و ۷خط قطار با بیش از ۱۰۰ایستگاه که یکی از مهم‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل ایران است، درنظر دارد از ظرفیت‌ها و توانایی‌های این گروه رسانه‌ای برای رساندن پیام تبلیغاتی به مسافرانی از اقشار مختلف اجتماع با خواست‌ها و سلیقه‌های گوناگون بهره ببرد. 
متروی تهران دارای ویژگی‌هایی است که تبلیغات در آن را از سایر رسانه‌های تبلیغاتی متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:
بزرگ‌ترین شبکه حمل‌ونقل ریلی خاورمیانه با بیش از 250کیلومتر تونل ریلی
سهم بالغ بر 30درصد حمل‌ونقل شهر تهران و مسافران ورودی از اقصی نقاط کشور
توسعه سریع مترو تا 7خط در اکثر مناطق تهران و اتصال آن به کلانشهر کرج
حضور در بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌ونقلی متمرکز کشور شامل 193قطار که در حال افزایش است
توقف در بیش از 110ایستگاه در نقاط مختلف شهر تهران و حضور مخاطبان مختلف در کلیه سطوح اجتماعی
اتصال متروی تهران به کلیه پایانه‌های شهری به‌ویژه فرودگاه امام خمینی، فرودگاه مهرآباد و کلانشهر کرج
تعدد محل‌های تبلیغی اعم از بدنه قطارها، تابلوهای ایستگاهی، لایت باکس‌های کنار پله برقی‌ها، تابلوهای داخل واگن‌ها (کتیبه)،  واگن‌های ویژه بانوان و... که درهیچ رسانه محیطی وجود ندارد.

وجود کابین قطار، دستگیره، محل ارائه بلیت، پلکان‌های طولانی و… امکانات تبلیغی متفاوتی را در اختیار برندها قرار می‎دهد تا از ویژگی‌های محیطی مترو به‌طور خلاقانه‌ای بهره‌مند شوند. از سوی دیگر، اقشار مختلف اجتماع هر روز در مترو رفت‌وآمد می‌کنند و تفکیک گروه‌های مخاطبان هدف تبلیغ در مترو در قیاس با سایر رسانه‌ها از سهولت بیشتری برخوردار است. بدون‌شک مترو یکی از مهم‌ترین نقاط تماس برای برندهایی است که با زندگی روزمره مردم سروکار دارند که با تعرفه‌های منطقی و طرح‌های جذاب می‌تواند از ظرفیت آن بیش از اینها استفاده شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید