• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 21 آبان 1401
کد مطلب : 176806
+
-

نتانیاهو، مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی

رویداد
نتانیاهو، مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی

رئیس رژیم صهیونیستی به‌طور رسمی قرار است روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه کند. الجزیره در این ارتباط گزارش داد که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، روز جمعه پس از گفت‌وگو با نمایندگان همه احزاب پیروز در پارلمان اسرائیل موسوم به کنست این خبر را اعلام کرد.
ائتلاف جناح راست به رهبری نتانیاهو در انتخابات پارلمانی هفته گذشته با کسب 64کرسی، بیشترین کرسی‌های کنست را از آن خود کرد. اگر او بتواند با متحدانش کابینه سیاسی تشکیل دهد، انتظار می‌رود بن بست سیاسی بی‌سابقه در تل آویو که از سال 2019 منجر به برگزاری 5 انتخابات شده، به پایان برسد.
نتانیاهو که همزمان با اتهاماتی از قبیل دریافت رشوه در دوره حضورش در پست نخست‌وزیری روبه‌روست، رکورددار طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری است. او از روز یکشنبه 28روز فرصت خواهد داشت تا کابینه مورد نظرش را تشکیل دهد. اگر نتانیاهو در 28روز نتواند کابینه تشکیل دهد، برای او 14روز دیگر نیز زمان تمدید خواهد شد و اگر پس از این زمان نیز قادر به تشکیل کابینه نباشد، هرتزوگ، رهبران احزاب دیگر را مأمور تشکیل کابینه خواهد کرد.
پیش‌تر در روز چهارشنبه، سخنانی از هرتزوگ افشا شده بود که او در آن با نگرانی نسبت به تشکیل کابینه افراطی آتی در تل آویو گفته بود که «تمام جهان نگران مواضع افراطی بن گویر، قانونگذار جدید کنست خواهند بود.» او این سخنان را در حالی مطرح کرد که تصور داشت میکروفون روبه‌رویش خاموش است. بن‌گویر افراطی‌ترین چهره همراه نتانیاهو در ائتلاف دست‌راستی‌های اسرائیل است. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید