• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 21 آبان 1401
کد مطلب : 176790
+
-

با مردم/ورودی تهران از سمت آزادگان در شان این شهر نیست

ورودی‌های مختلف از 4جهت یک شهر نمایانگر دیدگاه مسئولان و فرهنگ شهروندان آن شهر است به‌خصوص اگر پای یک کلانشهر در میان باشد. خدمات مختلف شهری در بحث زیباسازی و مبلمان شهری و... در خور تحسین است اما ورودی شهر از سمت بزرگراه آزادگان واقعا در‌شان تهران نیست. این ورودی آشفته، بی‌نظم و خالی از زیبایی‌های بصری است که می‌توان با برنامه‌ریزی مسئولان نظمی به آن داد و طرح‌هایی اجرا کرد که زیبایی بصری آن تامین شود. از مسئولان شهرداری منطقه18 تقاضا داریم به این موضوع توجه کنند.
شهودی از تهران

مشوق‌های فرزند آوری ضمانت اجرایی ندارند
مسئولان در راستای سیاست جوان‌سازی‌ جمعیت مشوق‌های بسیاری برای فرزندآوری قائل شده‌اند که تقریبا هیچ‌کدام آنها ضمانت اجرایی ندارند. مثلا همین وام فرزندآوری از سوی برخی بانک‌ها اصلا به رسمیت شناخته نمی‌شود یا در برخی شهرها عنوان می‌کنند که حد نصاب جمعیت شهر شما به‌گونه‌ای‌است که این وام به والدین ساکن این شهر تعلق نمی‌گیرد و مسائلی از این دست بسیار است. چه خوب است مسئولان ضمانت اجرایی مشوق‌های فرزندآوری را نیز تبیین کنند تا مردم بیشتر در اجرای این سیاست آینده‌ساز مشارکت داشته باشند.
حیدری از بجنورد

خط تلفن غیرفعال چرا باید 21هزار تومان بپردازد
یک خط تلفن فعال دارم که رقم آن 17هزار تومان منظور شده است. خط دیگری به نام بنده است که غیرفعال است و حتی گوشی به آن وصل نیست و قبضش 21هزار تومان آمده است. واقعا مخابرات چرا اینگونه مشترکان خود را ناراضی و نگران کرده است.
عسگری از تهران

پیامک
برنامه‌های شهرداری برای مخاطرات پاییز و زمستان اطلاع‌رسانی شود

هرچند اعلام می‌شود پاییز و زمستان کم بارشی در پیش است اما برخی نقاط شهر تهران ازجمله شهرری یا منطقه12 و دیگر نقاط به‌گونه‌ای هستند که همواره با بحران‌هایی نظیر فرونشست، ساختمان‌های ناایمن و... مواجهند. در این نقاط چالش‌هایی مانند بارندگی‌های شدید و سیل، وزش بادهای شدید و توفان و بارش برف هم مخاطراتی هستند که جزو موارد ایجاد بحران به‌حساب می‌آیند و ضروری است که برای هر یک از این مخاطرات، مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح مدتی قبل صورت گیرد تا درصورت بروز، مردم و مسئولان غافلگیر نشوند. جا دارد مسئولان مردم را از برنامه‌های خود در این خصوص مطلع کنند.
مجد از تهران
 
برگ‌ریزان پاییز برای کودسازی از دست نرود
در فصل پاییز و برگ ریزان درختان در پارک‌ها و خیابان‌ها و معابر عمومی هستیم و فرصت مناسبی است که امسال هم کارگران زحمتکش شهرداری‌ها با جمع‌آوری برگ‌های خشک از روی زمین آنها را به مکان‌های تعیین شده برای تهیه کود مناسب خاک انتقال داده و از آتش زدن انبوه برگ‌ها در پارک‌ها و معابر و آلوده کردن هوای شهرها توسط افراد بی‌توجه و بی‌مسئولیت جداً خودداری کنند.
بهره‌مند از تهران

اصلاح هندسی بلوار امام رضا (ع) پردیس ضروری است
یکی از عوامل ترافیک‌ساز در ورودی فاز4 پردیس هندسه غیرکارشناسی بلوار امام رضا (ع) است. چنانچه اصلاح هندسی بلوار امام رضا (ع) انجام شود بی‌شک گره ترافیکی ورودی فاز4 برطرف می‌شود. از مسئولان تقاضا داریم اصلاح این بلوار را در دستور کار خود داشته باشند.
سرپرست از بومهن

پیام
خسارت باغداران گردو در بافت جبران شود

به‌دنبال کاهش بارندگی و خشکسالی و نیز سرمازدگی تولید گردو که اصلی‌ترین شغل مردم شهرستان بافت است بسیار کاهش یافته است و حتی به کمتر از 50درصد تولید سال گذشته رسیده است. با توجه به اینکه شهرستان بافت از مهم‌ترین مراکز تولید گردو در کشور و شغل بسیاری از مردم تولید گردوست، ‌تقاضا می‌شود مسئولان نسبت به جبران خسارت گردوداران اقدام کرده و آنها را به ادامه حفظ باغ‌ها و باغداری ترغیب نماید.
امیرمحمودی از بافت

گرانی برخی کالاها بی‌اهمیت تلقی نشود
گرانی برخی کالاها از سوی مردم و مسئولان بی‌اهمیت تلقی می‌شود درحالی‌که این اقلام هم جزو ملزومات زندگی هستند. هر چند بیشتر اقلام گران شده  اما کسی به گرانی چند صد برابری برخی کالاها توجهی نمی‌کند. بهتر است مأموران تعزیرات گهگاهی سری به این فروشندگان بزنند یا بعضی سوپری‌های بی‌انصاف و گرانفروش را که متأسفانه تعدادشان در شهرها کم هم نیستند مورد نظارت نامحسوس قرار داده و با آنها برخورد کنند.
بلیغیان از اصفهان

مالکیت پلاک هر ماشین به خریدار جدید انتقال یابد
در قم برای تعویض پلاک خودرو حدود ۵۰۰هزار تومان دریافت می‌شود که هزینه زیادی است و این رقم جدای هزینه عوارض شهرداری و مالیات است. در این میان پلاک‌های قدیمی هم به مردم داده می‌شود. این چه روندی است که مردم را معطل می‌کند؟ شماره پلاک خودرو چه اهمیتی دارد که قدیمی و جدید آن فرق کند؟ مالکیت پلاک هر ماشین به خریدار جدید انتقال یابد که نیاز به فک و نصب پلاک نباشد. مسئولان سری به تعویض پلاک قم بزنند و ببینند که مردم چگونه آنجا سرگردان هستند.
قاضی‌پور از قم



 

این خبر را به اشتراک بگذارید