• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 19 آبان 1401
کد مطلب : 176657
+
-

دستور برای صیانت از حریم خصوصی کاربران

اعضای شورای ‌عالی فضای مجازی با تأکید بر استفاده بیشتر از پلتفرم‌های داخلی و تقویت ثبات شبکه به‌ویژه سرعت و کیفیت اینترنت و با اشاره به افزایش قابل توجه حضور کسب‌و‌کارها در این پلتفرم‌ها گفت: وزارت ارتباطات برای بهبود وضعیت خدمات شبکه اقدام کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، به‌گفته اعضای شورای ‌عالی فضای مجازی، حضور کسب‌و‌کارها در پلتفرم‌های بومی با رشدی 10درصدی همراه بوده و حالا بیش از ۶۰درصد آنها در این بسترها حضور دارند.
در آخرین جلسه شورای ‌عالی فضای مجازی به موضوع حضور کسب‌و‌کارهای ایرانی در پلتفرم‌های بومی پرداخته شد. این جلسه با ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار و گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات در آن ارائه شد.
صیانت از حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در پلتفرم‌های ایرانی نیز از دستورات جلسه شورای ‌عالی فضای مجازی بود که اعضا پس از بحث و بررسی درباره آن مقرر کردند قوه قضاییه بخشنامه‌ای در این رابطه به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند. در این جلسه همچنین بر استفاده بیشتر از پلتفرم‌های داخلی و تقویت ثبات شبکه به‌خصوص سرعت و کیفیت اینترنت تأکید و نیز مقرر شد وزارت ارتباطات برای بهبود وضعیت خدمات شبکه اقدام کند.
همچنین بر‌اساس گزارش ارائه ‌شده از سوی مرکز ملی فضای مجازی در این جلسه، در حوزه اقتصاد دیجیتال، حضور کسب‌و‌کارها در ۱۰پلتفرم داخلی افزایش داشته و بیش از ۶۰درصد از کسب‌و‌کارها در پلتفرم‌های ایرانی حضور پیدا کرده‌اند. در همین گزارش تأکید شده میزان تحویل بسته‌های پستی نسبت به شهریور‌ماه افزایش قابل توجهی داشته است که اعضای شورای‌عالی فضای مجازی این موضوع را نشان از رونق اقتصاد دیجیتال در حوزه کسب‌و‌کارهای خرد در فضای مجازی دانسته‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید