• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 19 آبان 1401
کد مطلب : 176637
+
-

پایان با طعم کارت قرمز

درباره لواندوفسکی و پیکه که در آخرین بازی بارسا پیش از جام‌جهانی اخراج شدند

پایان با طعم کارت قرمز

 با اخراج لواندوفسکی در بازی با تیم سختکوش اوساسونا و درحالی‌که تیم میزبان بر مدافعان رنجور آبی‌واناری می‌تاخت، بارسلونا توانست در یک دیدار سخت کام‌بک بزند و 2 بر یک به برتری دست یابد. این بازی آخرین حضور پیکه روی نیمکت بارسا بود. او در بازی قبلی مقابل آلمریا با هواداران خداحافظی کرده و آخرین بازی‌اش را انجام داده بود اما این‌بار هم به‌اجبار در آخرین دیدار لالیگا پیش از جام‌جهانی روی نیمکت نشست و دوران حضورش در این تیم و دوران باشگاهی را با یک کارت قرمز دیگر به پایان برد. او با این کارت قرمز با رکورد استویچکوف کبیر در این تیم در عدد11 برابری کرد. پیکه که گفته می‌شود قرار است پیراهن شماره3 او برخلاف پیراهن شماره10 برترین بازیکن تاریخ بارسا، یعنی مسی بایگانی شود، از روی نیمکت به خسوس خیل مانسانو، داوری این مسابقه فحش مادر داد. محرومیت روی او اثری ندارد اما ممکن است با جریمه سنگینی روبه‌رو شود. پیکه در حالی در آخرین بازی عمرش اخراج شد که ژاوی می‌خواست او را به‌جای کریستنسن که احساس درد می‌کرد، وارد زمین کند. اگر بارسا موفق به ریمونتادا (بازگشت) نمی‌شد، این می‌توانست آخرین ضربه پیکه به تیم محبوبش باشد.
اخراج لواندوفسکی هم پرحرف و حدیث بود. مهاجم لهستانی انگار از چیزی عصبی بود. او یک‌بار کارت زرد گرفته و بار دیگر از کارت زرد فرار کرده بود و هر دوبار با آرنج به مدافع حریف کوبید. با این‌حال، دست‌بردار نبود و دقیقه31 با خشونت و با آرنج و زانو و سایر اعضای بدن روی مدافع اوساسونا خطا کرد. خطای او مستحق دریافت کارت قرمز مستقیم بود. این در حالی بود که تیمش در آن دقایق از حریف عقب افتاده و تحت فشار شدید بود.
لوا قبلا هم یک کارت قرمز را جلوی چشمش دیده بود؛ زمانی که در دورتموند بازی می‌کرد. ستاره لهستانی در حالی در چهاردهمین همراهی بارسلونا در لالیگا نخستین کارت قرمزش در این پیراهن را گرفت که در 384بار بازی در بوندس‌لیگا در لباس دورتموند و بایرن، یک‌بار در جدال دورتموند مقابل هامبورگ در فوریه2013 اخراج شده بود.
برای نخستین‌بار در قرن جدید بارسلونا موفق شد درحالی‌که با 10بازیکن بازی می‌کرد، نتیجه را برگرداند. در سال1994 رونالد کومان در یک مسابقه اخراج شد و بارسا توانست آن بازی را 10نفره به سود خود برگرداند.
رسانه‌های اسپانیایی می‌‌گویند با استناد به قانون ممکن است لوا 3بازی محروم شود. بعضی کارشناسان احتمال محرومیت را 4مسابقه تخمین زده‌اند که این غیبت می‌تواند این بازیکن لهستانی را در کورس آقای گلی با مشکل روبه‌رو کند. به‌نظر می‌رسد محرومیت او در دیدار با اسپانیول، اتلتیکو و بتیس قطعی باشد که هر 3مسابقه مهمی هستند. دلیل محرومیت احتمالی لوا نه‌تنها خطاهای شدید بلکه رفتاری است که پس از اخراج انجام داد. او با گذاشتن انگشتش روی بینی‌اش تصمیم داور را رد کرد و 2بار این حرکت را تکرار کرد. پیکه هم به‌خاطر این اخراج واضح معترض بود.
    به‌هر حال این رویداد به‌خیر گذشت و بارسا با سختکوشی توانست در زمین اوساسونا به پیروزی ارزشمندی برسد چون این برد باعث شد آنها تا پایان جام‌جهانی صدرنشین لالیگا باشند، چیزی که 2سال است غیر از یک هفته آن را تجربه نکرده‌اند. بارسلونا در 14بازی اول لالیگا 37امتیاز کسب کرده است. تقریبا این بهترین شروع باشگاه در لیگ در یک دهه اخیر است.
    مانسانو داوری است که برای اخراج‌کردن ستاره‌های بزرگ اشتهای زیادی دارد. پس از MSN (مسی- سوارس- نیمار) اخراج لواندوفسکی و پیکه هم به کارنامه او اضافه شد. این داور بین‌المللی در مجموع ۳۳بار بازی‌های بارسلونا را قضاوت کرده و به‌طور متوسط در هر 3.6بازی یک کارت قرمز به بازیکنان این تیم نشان داده؛ در کل 9کارت قرمز به کاتالان‌ها داده که از این حیث در بین داوران لالیگا رکورددار به‌حساب می‌آید. مسی تنها یک‌بار با لباس بارسلونا با کارت قرمز داور روبه‌رو شد که آن کارت نیز توسط مانسانو به ستاره آرژانتینی تعلق گرفته.
    این بازی اتفاقات دیگری هم داشت. ساعاتی پیش از آغاز دیدار تیم‌های بارسلونا و اوساسونا، چند تن از هواداران افراطی بارسلونا با چاقو و توپ بیسبال به طرفداران اوساسونا حمله کردند و گفته می‌شود ۳نفر در این حادثه مجروح شده‌اند. هر دو باشگاه در بیانیه‌ای رسمی این حملات را محکوم کردند و اوساسونا اعلام کرده است آماده انجام هرگونه اقدام لازم برای حمایت و کمک به مجروحان این اتفاق خواهد بود‌.
    پدری با زدن سومین گل این فصلش زمینه پیروزی را فراهم کرد. حالا هیچ هافبک تین‌ایجری (زیر 20سال) در فصل جاری 5لیگ معتبر اروپا به اندازه او گل نزده است.
    رافینیا هم در این بازی به‌عنوان تعویضی وارد زمین شد و گل زد. تعویضی‌های بارسا بیشترین تعداد گل را در 5لیگ بزرگ اروپا در این فصل زده‌اند و هیچ تیمی به‌اندازه 8گل بازیکنان تعویضی بارسلونا موفق به گلزنی در لیگ‌های داخلی نشده است. البته بیش از آنکه این نشان‌دهنده هنر مربیگری ژاوی باشد، بیانگر دست پر او روی نیمکت و ستاره‌های بزرگی است که ماتئو آله‌مانی برایش خریدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید