• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 آبان 1401
کد مطلب : 176631
+
-

مانه هم پر؟

ستاره قهرمان آفریقا مصدوم شد

مانه هم پر؟

 پیروزی 6 بر یک بایرن‌مونیخ در برابر وردربرمن یک تلخی بی‌پایان برای هواداران فوتبال و مردم سنگال داشت. سادیو مانه در این دیدار آسیب دید و به‌گفته روزنامه اکیپ فرانسه جام‌جهانی را از دست داد. او دقیقه ۲۰ مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت.
دینو تاپ‌مولر، کمک مربی بایرن مصدومیت مانه را تنها یک ضرب‌دیدگی جزئی اعلام کرد و گفت نباید حضور او در جام‌جهانی در خطر باشد، اما رسانه‌های اروپایی و خبرنگاران سنگالی عقیده دیگری دارند و ادعا می‌کنند که ضرب‌دیدگی تاندون می‌تواند او را چند هفته از فوتبال دور نگه دارد. شاید اگر سنگال به نیمه‌نهایی جام‌جهانی برود، مانه بتواند این تیم را همراهی کند که این یک داستان تخیلی است. به‌نظر می‌رسد آلیو سیسه، سرمربی تیم سنگال باید تیم قهرمان آفریقا را بدون مانه به قطر ببرد.
مانه با 11گل زده پشت سر موسیالای جوان بهترین گلزن این فصل بایرن در تمام رقابت‌‌ها بود. برترین گلزنان بایرن در این فصل جمال موسیالا با 12گل، سادیو مانه با 11گل، چوپو موتینگ با 10گل، لروی سانه با 10گل‌، سرژ گنبری با 9گل، لئون گورتسکا با 6گل‌، ماتیس تل با 4گل‌، بنجامین پاوار با 4گل.
    سرژ گنبری نخستین بازیکنی است که در بوندس‌لیگای این فصل هت‌تریک می‌کند. از شروع فصل 2021-2020 بوندس‌لیگا، فقط رابرت لواندوفسکی 7بار بیش از او هت‌تریک کرده. گنبری پس از هت‌تریک ارلینگ هالند در آوریل نخستین بازیکنی شد که در بوندس‌لیگا هت‌تریک می‌کند. این سومین هت‌تریک او در دوران بازی‌اش در بایرن در چارچوب بوندس‌لیگاست.
    سرژ گنبری در این فصل؛ 23بازی انجام داده، 9گل و 10پاس گل داشته.
    بایرن برای چهارمین بازی پیاپی خانگی در بوندس‌لیگا، 4گل یا بیشتر به ثمر رسانده است که از زمان یوپ هاینکس از سال2018 این نخستین باری است که بایرن دوباره به این عملکرد رسیده است.
    این سومین‌باری است که بایرن در نیمه نخست بازی بوندس‌لیگایی این فصل حداقل 4گل به ثمر رسانده است. رکورد قبلی بایرن در فصل 79-1978‌ بود که بایرن 4مرتبه به این عملکرد دست یافته بود.
    موسیالا نخستین بازیکن نوجوان تاریخ بوندس‌لیگا‌ست که پس از 14هفته از ابتدای بوندس‌لیگا 9گل به ثمر رسانده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید