• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 خرداد 1397
کد مطلب : 17659
+
-

ساندنس به‌دنبال استعدادهای جدید


انستیتو فیلم ساندنس 13پروژه سینمایی مستقل برای مشارکت در کارگاه‌های فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده است. این پروژه‌ها با نویسندگان و کارگردانانی از کوبا، کنیا، مکزیک، مراکش، فلسطین و ایالات متحده، تعهد این انستیتو به حمایت از داستان‌گویی در سراسر جهان را نشان می‌دهند.

در کارگاه کارگردانی که از 3روز دیگر آغاز می‌شود (۲۸ مه تا ۲۱ژوئن) فیلمسازان به تمرین، فیلمبرداری و تدوین صحنه‌هایی از فیلمنامه‌های خود می‌پردازند و همکاری نزدیکی را با مشاوران، بازیگران و عوامل تولید حرفه‌ای صنعت فیلمسازی تجربه می‌کنند. مشاوران این دوره شامل سینماگران مشهوری می‌شوند ازجمله والتر موزلی نویسنده، رودریگو پریتو فیلمبردار، فیلمنامه‌نویس نامزد اسکار لیز هانا، لوئری و میگل آرتِتا و مؤسس ساندنس رابرت ردفورد.

به گزارش ایندی وایر، اما برای اغلب فیلمسازان جوان، مشاوره‌های هنری و راهنمایی‌هایی که در کارگاه‌ها دریافت می‌کنند به روزهای حضورشان در مجموعه ساندنس محدود نمی‌شود. در واقع گروهی در این انستیتو به سرپرستی میشل ساتر (رئیس صندوق حمایتی ساخت فیلم بلند) فعالیت دارند که نویسندگان/کارگردانان جوان را به تهیه‌کنندگان و عوامل تولید معرفی می‌کنند و همچنین در سرمایه‌گذاری هم یاور آنها هستند. طی چنین فرایندی در 2دهه گذشته فیلم‌سازان بزرگی چون پل تامس اندرسن، کوئنتین تارانتینو، راین کوگلر، کری فوکوناگا و… پرورش پیدا کرده‌اند.

جشنواره ساندنس سی‌و ششمین دوره خود را در سال 2018برگزار می‌کند و مؤسس آن رابرت ردفورد بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی است. هدف این جشنواره از ابتدا حمایت از فیلم و فیلمسازان مستقل بوده است که خارج از جریان اصلی هالیوود و سینمای جهان تولید شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید