• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 17 آبان 1401
کد مطلب : 176413
+
-

سیزدهمین پویش «قرار خدمت» شهردار تهران برگزار شد

بسته شدن قرارداد 2بزرگراه و یک آزادراه

زاکانی در دیدار با معتمدان و نخبگان منطقه7 تهران: امید در جامعه از خدمت به مردم و جهاد تبیین می‌گذرد

قرارخدمت
بسته شدن قرارداد 2بزرگراه و یک آزادراه

 در سیزدهمین پویش قرار خدمت، شهردار تهران به منطقه7 رفت؛ منطقه‌ای که به نوعی پل ارتباط شمال و جنوب پایتخت به‌حساب می‌آید.
به‌گزارش همشهری، علیرضا زاکانی در این پویش ابتدا خطاب به کارمندان و پرسنل شهرداری منطقه7 با بیان اینکه یک سال و 2ماه و 5روز است که در خدمت شما و مردم هستیم، گفت: «آنچه که به‌عنوان شناخت از شهر و شهروندان و کارکنان شهرداری داریم، حکایت از این می‌کند که میراثی داریم که توجه به‌ آن بسیار مهم است. شهر ما قدمت زیادی دارد و ۲۳۵سالی می‌شود که پایتخت است و در کنار بسیاری از خوبی‌ها، شهری است که از فرسودگی، بی‌هویتی و مشکلات متعدد ازجمله ترافیک، آلودگی هوا و بی‌مسکنی و بدمسکنی رنج می‌برد. قبل از انقلاب ۷۲پارک داشتیم و امروز ۲۳۴۷پارک داریم، اما باز هم از کمبود فضای سبز رنج می‌بریم؛ برای مثال منطقه۷ از میانگین ۱۶متر فضای سبز در تهران، 4.5متر فضای سبز دارد. در موضوع شهروندان که صاحبان اصلی شهر هستند این مشکلات تحمیل شده به آنها باعث شده که نشاط و در صحنه بودنی که از پایتخت نظام اسلامی انتظار می‌رود را کمتر ببینیم. وقتی به مدیریت شهری می‌رسیم می‌بینیم با وجود همه زحمات گذشته، امروز کار بسیاری وجود دارد و درباره شهر باید اعلام کنیم تمام نیازهای شهر مستقیم و غیرمستقیم به ما ربط پیدا می‌کند. در کارهایی که مسئولیت مستقیم داریم باید به مردم ارائه خدمت کنیم و در کارهایی که با دیگران است باید کمک کنیم تا آنها توفیق خدمتگزاری پیدا کنند.»
شهردار با بیان اینکه نخستین‌ کارشان رسیدن به ثبات مالی بوده، گفت: «امسال بودجه ۵۰هزارو۵۰۰میلیارد تومان بسته شده، اما ما افق را تا ۸۳هزار میلیارد تومان بستیم و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۶۰‌تا‌۱۷۰درصد بودجه محقق شود. همچنین قراردادهای ساخت 2بزرگراه و یک آزادراه بسته شده و پروژه‌های راکد شهر فعال شده است. در حوزه فرهنگی و اجتماعی تلاش شد که به دستگاه‌های مختلف کمک کنیم؛ مثلا در بحث معتادان متجاهر پذیرای بیش از ۳هزار نفر در مراکزی مثل یاورشهرها هستیم و هدفگذاری کردیم که ۷۵۰۰نفر را پذیرا باشیم.»
زاکانی با اشاره به اینکه به‌دنبال آن هستیم که پرونده بسیاری از مشکلات تهران را ببندیم، گفت: «در محله پاکستان ۳۰ تا ۴۰سال است که مردم رنج می‌برند و باید تملکات را انجام دهیم و مردم را آزاد کنیم؛ هفته آینده در کمیسیون ماده5، ۴ تا ۵ طرح از این جنس داریم.»

قالب جدید برای فعالیت شورایاران
شهردار تهران همچنین دیروز در نشستی با معتمدان، مؤثرین و نخبگان منطقه۷ با اشاره به اینکه شرایط این روزهای کشور گردنه‌ای دیگر از گردنه‌ها و سختی‌هاست که در این شرایط نیازمند مجاهدت است، گفت: «اولین مجاهدت، نوکری و خدمت به مردم است؛ دومین کار، جهاد یادآوری و جهاد تبیین و بازگویی و سازندگی در جهت پیشرفت و آبادانی شهر به‌حساب می‌آید؛ باید در جهت بازکردن افق‌های افتخارآفرین آینده حرکت کنیم تا امید را در جامعه ایجاد کنیم.» به‌گفته زاکانی، توجه ویژه به دانشکده الهیات، حل مشکلات مؤسسه هنرمندان، توجه به حوزه ادبیات و هنر، تحویل زورخانه‌های شهرداری برای استفاده مناسب، ساخت مجموعه‌های ورزشی، توجه به خانه قرآن‌ در سرای محلات و کمک به مجوز ساخت مدارس از مواردی است که پیگیری می‌شود. او اضافه کرد: «همچنین درباره نهاد شورایاری نیز باید اعلام کنم که فعالیت این نهاد را دیوان عدالت منع کرده، اما ما قالب جدیدی را دنبال می‌کنیم که بخش عمده‌ای از شورایاری‌ها وارد کار می‌شوند و آن قالب، تحول نرم و ایجاد زمینه مشارکت مردم بر محور نخبگان در اداره شهر است.» شهردار تهران با بیان اینکه شهر ما مناسب استفاده معلولان نیست، گفت: «سعی می‌کنیم از همه کارهای مناسب‌سازی‌ شده خروجی بگیریم و در پروژه‌ها نیز موضوع مناسب‌سازی‌ دنبال می‌شود.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :