• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 5 خرداد 1397
کد مطلب : 17639
+
-

3دلیل قضایی برای قاتل شناخته‌شدن «رسول یاکوزا»

دادسرا
3دلیل قضایی برای قاتل شناخته‌شدن «رسول یاکوزا»

 3دلیل قضایی کافی بود تا قاضی دادسرای جنایی تهران برای یکی از اعضای باند یاکوزا که به اتهام قتل جوان ایرانی در ژاپن، دستگیر شده اما اصرار بر بیگناهی دارد، به اتهام قتل عمدی کیفرخواست صادر کند.

به گزارش همشهری، این جنایت 28آذرماه 94در شهر ناگویای ژاپن رخ داد و قربانی پسرجوانی بود که در درگیری با چند جوان ایرانی به قتل رسید. پس از آن خانواده قربانی راهی دادسرای جنایی تهران شدند و به طرح شکایت پرداختند. در بررسی‌ها مشخص شد که مقتول 6سال پیش برای کار به کشور ژاپن رفته و در آنجا با دختری ژاپنی ازدواج کرده و اقامت آن کشور را گرفته بود. بررسی‌ها حکایت از این داشت که مقتول در درگیری با 6نفر از  اراذل و اوباش ایرانی معروف به یاکوزا با ضربات چاقو به قتل رسیده است. آنطور که مشخص بود، شب حادثه 6جوان ایرانی درحالی‌که سوار بر 2خودرو بودند جلوی خودروی مقتول پیچیدند و پس از آن از خودروها پیاده شدند و به سمت جوان ایرانی (مقتول) حمله کرده و او را با ضربات شمشیر و قمه به قتل رساندند. پلیس ژاپن حتی صحنه جنایت را بازسازی کرد و در ادامه پیگیری‌ها 4عامل این جنایت در ژاپن دستگیر شدند. 2نفر دیگر از آنها فراری بودند که تحقیقات پلیس ژاپن نشان می‌داد یکی از متهمان به کشور ایتالیا و دیگری به ایران فرار کرده است. هماهنگی‌های لازم با پلیس بین‌الملل انجام و متهمی که در کشور ایتالیا مخفی شده بود دستگیر و تحویل پلیس ژاپن شد. متهم اصلی نیز جوانی به نام رسول بود که در نهایت در مخفیگاهی در شمال ایران دستگیر شد.

رسول مدعی شد که درگیری به‌خاطر اختلاف حساب میلیاردی آنها با مقتول رخ داده است. او گفت: شب حادثه من تنها یک ضربه به دستش زدم و ضربات اصلی را بقیه زدند. درحالی‌که متهم منکر جنایت بود، قاضی جنایی پایتخت، نامه‌ای برای پلیس بین‌الملل نوشت تا فیلم صحنه درگیری که توسط دوربین‌های مداربسته ضبط شده بود به ایران ارسال شود. با مکاتبات انجام شده در نهایت فیلم به ایران ارسال شد. بررسی فیلم نشان می‌داد که مقتول بر اثر ضربه‌ای که به ران پایش خورده جان باخته است و این ضربه را رسول زده است.

با وجود این، متهم همچنان منکر جنایت بود اما قاضی جنایی با تکمیل تحقیقات و با 3دلیل قضایی، متهم را قاتل شناخت. علاوه بر فیلمی که به‌صورت واضح نشان می‌داد متهم به قتل ضربه‌ای به ران مقتول زده، دلیل دیگری بود که مهر تأیید می‌زد بر قاتل بودن رسول. دومین دلیل قضایی این بود که متهم در تحقیقات مدعی شده بود که چاقوی دوکی شکل در دست داشته است، ‌حال آنکه نظریه پزشکی قانونی نشان می‌داد که مقتول با ضربه جسم نوک‌تیز دوکی شکل به قتل رسیده است. سومین دلیل هم اظهارات شاهدان است که در دادگاه عنوان کردند ضربه اصلی را رسول زده است. در چنین شرایطی قاضی بخشوده، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران برای رسول به اتهام قتل عمدی کیفرخواست صادر کرده و پرونده برای محاکمه و صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد؛ ضمن اینکه متهمان دیگر این پرونده مدتی قبل در دادگاه ژاپن محاکمه و به 3تا 7سال زندان محکوم شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید