• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 5 خرداد 1397
کد مطلب : 17631
+
-

با مردم

با مردم

  نمایندگان و ساماندهی اجاره‌بها

با سلام. از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم همانطور‌که برای حضور در جام جهانی فوتبال ساعت‌ها وقت می‌گذارند، فرصتی هم برای مطالعه ستون بامردم روزنامه همشهری اختصاص دهند و تقاضای مستأجران از نمایندگان برای ساماندهی اجاره‌بها را هم بخوانند. مردم از نمایندگان خود انتظار دارند مشکل اجاره‌بها را یک‌بار برای همیشه حل کنند. باور کنید بسیاری از مستأجران برای تأمین هزینه‌های اجاره‌بها درمانده شده‌اند.
تاج علی از تهران

  جوانان به‌جای بازنشستگان

سلام و تشکر از اینکه نظرات مردم را منعکس می‌کنید. طرح نمایندگان برای به‌کارگیری جوانان به‌جای بازنشستگان به‌منظور اداره امور کشور اقدام مناسبی است. کهنسالان باید دست و بال جوانان را بگیرند تا از خلاقیت‌ها و ابتکارات جوانان در حوزه‌های مختلف مدیریتی کشور استفاده شود. باور کنیم که جوانان پرانرژی، خلاق و سازنده هستند.
یوسفی - بازنشسته از تهران

  رابطه افزایش حقوق‌ها با گرانی

هر سال روند افزایش قیمت‌ها با این روال شروع می‌شود. یعنی وقتی فقط خبر افزایش حقوق‌ها با درصدهای متفاوت توسط مسئولان اعلام می‌شود، جهش قیمت‌ها هم شروع می‌شود. در واقع خبرهای خوش افزایش حقوق‌ها و وعده یکسان‌سازی‌ حقوق حداقل‌بگیرها، خودبه‌خود باعث گرانی 50درصدی مایحتاج ضروری مردم و به‌خصوص کرایه خانه‌ها می‌شود. حالا که با این‌همه سر و صدا گرانی‌ها به مردم تحمیل شده است، پس از چندین‌ماه به حقوق 730هزار تومانی ما حداقل بگیران 70هزار تومان اضافه کرده‌اند! دست مسئولان تأمین اجتماعی درد نکند.
5259...0937

  دستفروشی از سر ناچاری

باسلام. ممنونم از فرصتی که در روزنامه همشهری به ما می‌دهید تا حرف‌هایمان را به گوش مسئولان برسانیم. هفته گذشته شهروندی در این ستون به مردم توصیه کرده بود که از دستفروشان مترو خرید نکنند. بنده متأهلم و یک بچه هم دارم و خواهر و مادرم هم با من زندگی می‌کنند که جمعا 5 سر عائله هستیم. حدود یک سال است که دنبال کار می‌گردم اما هنوز کاری پیدا نکرده‌ام که بتوانم برای امرار معاش هزینه کنم و لذا مجبورم که روزی چند ساعت در مترو دستفروشی کنم، تاوقتی که کار پیدا کنم؛ هرچند می‌دانم که برخی از مسافران مترو از حضور و صدای تبلیغات ما اذیت می‌شوند و ناراحت هستند. بنده به‌عنوان یک دستفروش از طرف خودم و اکثر دستفروشانی که شرایطی مشابه من دارند از مردم پوزش می‌طلبم اما خواهش می‌کنم به مسئولان بگویید برای اشتغال امثال ما بیکاران فکری بکنند.
2073...0918

  معادله اجاره‌بهای مسکن

باعرض سلام. بنده (بامدرک کارشناسی ارشد اقتصاد) سال‌هاست که از حل معادله اجاره‌بهای مسکن عاجز مانده‌ام. چرا هر سال به‌طور میانگین 10 تا 20درصد قیمت اجاره‌بهای یک ملک اضافه می‌شود درحالی‌که منزلی که اجاره آن سالانه به‌شکل صعودی بالا می‌رود، با گذشت هر سال مقداری از قیمت آن کمتر شده یا افت می‌کند؟ به‌عنوان مثال اگر مستأجری 10سال در منزلی نوساز سکونت کند (با فرض بالارفتن اجاره‌بها به میزان 10درصد سالانه) این مستأجر پس از 10سال به مأخذ صددرصد (نسبت به روز اول) بایستی اجاره بیشتری به مالک بپردازد؛ حال اینکه ارزش همان ملک 10ساله بسیار پایین‌تر از ملک نوساز است!
میری از تهران

  بلاتکلیفی متقاضی مسکن مهر پرند

سلام. در سال90 برای مسکن مهر پرند فاز ششم ثبت‌نام و همه هزینه‌های اعلام شده را پرداخت کردیم اما با گذشت 7سال هنوز نه خانه‌ای به ما تحویل داده‌اند و نه وضعیت ما را مشخص می‌کنند. برای همین بلاتکلیف مانده‌ایم. هم‌اکنون به‌عنوان یک مستأجر با شرایط سرسام‌آور توانایی پرداخت رهن و اجاره را هم ندارم. چرا کسی به‌داد ما نمی‌رسد و تکلیف مسکن مهر ما را مشخص نمی‌کند؟
محمدی - سرپرست خانوار از تهران

  بی‌کیفیتی نان سنگک

نان سنگک خیلی سال است که اصالت خودش را از دست داده و در واقع شده نان کنجدی. البته این نیز نوعی تحمیل به خریدار بوده و مشکلات بهداشتی خود را دارد چون فاقد استاندارد و سبوس لازم است. چرا مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها به این مشکل که با سلامتی مردم سر و کار دارد رسیدگی نمی‌کنند؟
6126...0912

  قطع آب شرب پارک

با سلام. سال‌هاست آب شرب تنها پارک موجود در منطقه4 تهرانپارس در خیابان شهید احدزاده، به‌دلیل اختلاف شهرداری با سازمان آبفای استان تهران، قطع شده و در نتیجه درب سرویس‌های بهداشتی را هم قفل کرده‌اند. این در حالی است که برخی از سالمندان و همچنین کودکانی که با خانواده‌های خود در این پارک حضور پیدا می‌کنند درصورت نیاز به سرویس بهداشتی باید به منازل خود مراجعه کنند! آیا قرار نیست شهرداری منطقه برای حل این مشکل اقدامی بکند؟
0985...0912

  آلودگی لامپ‌های جیوه‌ای

سلام. آلودگی زیست‌محیطی لامپ‌های جیوه‌ای کم‌مصرف و سرطان‌زا بودن آن برکسی پوشیده نیست، ولی چرا مسئولان از تولید و فروش آن جلوگیری نمی‌کنند؟ این لامپ‌ها باید پس از سوختن توسط افراد متخصص و در محله‌ای ایزوله منهدم شوند ولی به‌علت عدم‌اطلاع‌رسانی مناسب اکثر مردم آنها را در زباله‌دان و محیط‌زیست می‌ریزند که بسیار خطرناک است. بهتر است مسئولان ذیربط در سازمان محیط‌زیست و شهرداری تهران راهکاری برای نحوه جمع‌آوری این لامپ‌ها به شهروندان ارائه کنند.
حمیدی از تهران

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما درمیان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید