• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 خرداد 1397
کد مطلب : 17616
+
-

خدمات بهداشتی در مناطق زلزله‌زده افزایش یافته است

نماینده وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تأکید کرد: اگر روند فعلی نظارت‌های بهداشتی و جمع‌آوری فاضلاب‌ها و آب‌های رها شده در مناطق زلزله‌زده ادامه یابد، نگرانی بابت شیوع بیماری‌های واگیر در این مناطق نخواهیم داشت.

به گزارش برنا، طیب قدیمی درباره جمع‌آوری نخاله‌های ساختمان نیز گفت: به‌دلیل بارندگی‌های اخیر در روند این کار کمی تأخیر ایجاد شد و دستگاه‌ها از برنامه خود عقب ماندند اما قرار شد با دستور مسئولان محلی از ظرفیت‌های دیگر نیز استفاده شود تا کار سرعت بهتری بگیرد؛ در کنار این فعالیت‌ها مراکز بهداشت نیز به سمپاشی ادامه می‌دهند و ما هم نظارت‌های خود را در این مورد با قوت انجام می‌دهیم و کوتاه نمی‌آییم.

وی با بیان اینکه با شروع فصل گرما انتظار داریم جمع‌آوری آب‌های سطحی و پسماندها و فاضلاب‌ها از طرف نهادهای مسئول انجام شود، اظهار کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی و نبود نظارت می‌تواند باعث بروز برخی بیماری‌ها مانند سالک شود، به همین دلیل منبع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سمپاشی آب‌های راکد و نقاطی را که می‌تواند محل رشد پشه ناقل بیماری سالک باشد، انجام می‌دهد. علاوه بر آن مراقبان سلامت کار اطلاع‌رسانی و آموزش به مردم را انجام می‌دهند. این نگرانی از سال‌های گذشته به‌دلیل گرمسیری بودن منطقه وجود داشته است. اما با توجه به شرایط فعلی، دقت و دغدغه بیشتری نیاز است. قدیمی با اشاره به تأمین اسکان موقت برای مادران باردار، ادامه داد: امیدواریم نهادهای مسئول برای تأمین اسکان دائم آنها بتوانند به وظیفه خوشان عمل کنند. وضعیت تأمین داروهای خاص و غیرخاص در این استان با سایر استان‌ها و همچنین آنچه از نظر فارماکوپه کشور قابل تأمین است، تفاوتی ندارد. تا الان نیز کمبودی در این زمینه نداشته‌ایم. از نظر تأمین واکسن هم از روزهای اول زلزله تا الان مشکلی وجود نداشته است. وی دغدغه وزارت بهداشت را بازسازی و مقاوم‌سازی بیمارستان اصلی اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون تعداد تخت‌های دیالیز در سرپل ذهاب بیشتر شده و متخصص ارتوپد نیز در این شهر مستقر شده است. شهر ثلاث باباجانی نیز روانپزشک نداشت که هم‌اکنون این تخصص نیز در آنجا تأمین شده است. علاوه بر این برخی تیم‌های داوطلب در روزهای تعطیل با هماهنگی دانشگاه در منطقه حضور پیدا می‌کنند. سطح خدمات نسبت به قبل از زلزله نه‌تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید