• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 14 آبان 1401
کد مطلب : 176065
+
-

شهادت 2بسیجی در البرز و گیلان

داخلی
شهادت 2بسیجی در البرز و گیلان

 درگیری‌ و ناآرامی‌های خشونت بار خیابانی در البرز و گیلان منجر به شهادت 2بسیجی حافظ امنیت شد. در زاهدان نیز مردان مسلح ناشناس در حمله‌ای مسلحانه امام جماعت مسجد مولای متقیان را به شهادت رساندند.
به گزارش تسنیم، روز پنجشنبه در جریان اغتشاشاتی که حوالی بهشت سکینه و کمالشهر کرج رخ داد، اغتشاشگران یک بسیجی به نام سیدروح‌الله عجمیان را با وارد آوردن ضربات چاقو به ناحیه کمر به شهادت رساندند. همچنین در حمله مسلحانه جمعی اغتشاشگر به مأموران پلیس و مردم، 10مأمور پلیس مجروح شدند که حال 2 نفر وخیم گزارش شده است.
بر اساس این گزارش، از حوالی ظهر پنجشنبه در محدوده کمالشهر، ترافیک سنگینی در هر دو خط اتوبان کرج-قزوین شکل گرفته بود. جمعی از اغتشاشگران در محدوده بهشت سکینه تلاش کردند تا مسیر تردد ماشین‌ها را مسدود کنند. اغتشاشگران ابتدا از ماشین‌ها می‌خواستند تا متوقف شوند و درصورت‌عدم‌توقف با سنگ به سمت آنها حمله می‌کردند. این اقدام باعث ایجاد ترافیک سنگین در هر دو خط اتوبان شده بود. در جریان درگیری بین نیروهای انتظامی و اغتشاشگران تعدادی از نیروهای انتظامی به‌شدت مجروح شدند و به‌دلیل ترافیک سنگین بالگرد هلال‌احمر برای انتقال این مصدومان به محل اعزام شد. همزمان شدن شلیک گاز اشک‌آور توسط نیروهای امنیتی و پرواز بالگرد باعث شد تا رسانه‌های ضد‌انقلاب با سوءاستفاده و ساختن روایتی دروغین اعلام کنند که ماموران از داخل  بالگرد غیرنظامی درحال شلیک هستند.

جزئیات تازه از حوادث البرز
در همین حال، رئیس‌کل دادگستری استان البرز جزئیات تازه‌تری از اغتشاشات پنجشنبه در کمالشهر کرج را بازگو کرد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حسین فاضلی هریکندی گفت: با فراخوانی که از قبل داده شده بود عده‌ای در اطراف بهشت سکینه کرج تجمع کردند و با ریختن سنگ و نخاله ساختمانی اقدام به بستن اتوبان و تهدید راننده‌های عبوری کردند. اغتشاشگران با تهدید راننده‌های عبوری، آنها را مجبور به توقف می‌کردند و درصورت عدم‌توقف خودرو با سنگ، چوب و سلاح سرد به‌خودروها آسیب می‌زدند. آنها در مسیر آزاد راه کرج به قزوین نسبت به تخریب کیوسک و خودروهای پلیس اقدام کردند‌. همچنین در کمالشهر عده‌ای اغتشاشگر نسبت به تخریب اموال عمومی و حمله به مردم اقدام کردند. وی ادامه داد: اغتشاشگران در کمالشهر به یک نیروی بسیجی با سلاح سرد و قمه حمله کردند که متأسفانه این فرد به شهادت رسید. آنها همچنین به یک طلبه با سلاح سرد و تفنگ ساچمه زنی حمله کردند که هم‌اکنون این طلبه در بیمارستان بستری شده است. خبرهای رسیده از حادثه پنجشنبه در کرج نشان می‌دهد که آشوبگران یک کیوسک و یک خودروی پلیس را نیز به آتش کشیدند. همچنین دکتر احمد مهدوی، رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز از جان باختن 2نفر در جریان حوادث و آشوب‌های آزادراه کرج- قزوین و کمالشهر کرج خبر داد  که گفته می‌شود یکی از جان باختگان بسیجی جوانی است که به‌دست اغتشاشگران به شهادت رسیده است.حوادث پنجشنبه در البرز در شرایطی رخ داد که استان گیلان نیز شاهد برخی خشونت‌ها بود. طوری که در جریان درگیری‌های پنجشنبه شب در لاهیجان یک بسیجی به نام حمید پورنوروز به شهادت رسید. این شهید چندین سال سابقه حضور در سوریه و نبرد با تکفیری‌ها به‌عنوان رزمنده مدافع حرم را داشت که پنجشنبه شب به درجه رفیع شهادت رسید.

شهادت امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان
از زاهدان نیز خبر می‌رسید که عصر روز پنجشنبه، سجاد شهرکی امام جماعت مسجد مولای متقیان زاهدان هنگام اذان مغرب و عشا از سوی مردان مسلح هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید. سردار احمد طاهری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با تأیید این خبر به ایسنا گفت: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد افراد مسلح با ۲ خودروی پژو و پراید با صورت‌های پوشیده و با کلت کمری اقدام به تیراندازی به سمت حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد شهرکی کرده و او را از ناحیه سر و سینه مورد اصابت گلوله قرار دادند. افراد مسلح بلافاصله بعد از تیراندازی متواری شدند و حجت‌الاسلام شهرکی نیز توسط اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت اما با توجه به‌شدت جراحات به فیض شهادت نایل می‌شود. به‌گفته وی تیم ویژه‌ای از کارآگاهان زبده پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت تشکیل شده و با توجه به سرنخ‌های به‌دست آمده این افراد جنایتکار در اسرع وقت شناسایی، دستگیر و مجازات خواهند شد. سجاد شهرکی ۳۱ ساله و دارای یک فرزند پسر بود که هنگام خروج از مسجد از سوی افراد ناشناس با اسلحه کلت هدف قرار گرفت و به سرعت به بیمارستان منتقل شد، ولی عملیات احیا مؤثر واقع نبود و او به شهادت رسید.
براساس این گزارش، آیین وداع با پیکر مطهر این شهید والامقام بعد از اقامه نمازجمعه زاهدان از میدان امام حسین(ع) تا گلزار شهدای این شهر با حضور مسئولان، علما و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید