• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 14 آبان 1401
کد مطلب : 176063
+
-

عاملان شهادت آرمان علی‌وردی، طلبه بسیجی در عملیات ضربتی پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند

وقتی گل‌ می‌کشیدیم شجاع می‌شدیم!

انتظامی
وقتی گل‌ می‌کشیدیم شجاع می‌شدیم!

٥نفر از عاملان اصلی به شهادت رساندن آرمان علی‌وردی، طلبه بسیجی در شهرک اکباتان در حالی توسط مأموران پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند که نقشه فرار از کشور را کشیده بودند.
به گزارش همشهری، تحقیقات کارآگاهان جنایی پایتخت برای بازداشت عاملان این جنایت هولناک از روز چهارم آبان ماه امسال، زیرنظر قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران شروع شد. آن روز آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان، از سوی عده‌ای ربوده شد و این افراد بعد از بستن وی و ضرب‌وشتم شدید با ضربات متعدد چاقو، پیکر نیمه‌جان او را کنار خیابان رها کردند که بعد از چند ساعت توسط بسیجیان پیدا شد. وی به بیمارستان بقیه‌الله(عج) منتقل شد، اما به‌دلیل شدت خونریزی، روز جمعه (6آبان) به شهادت رسید.
کارآگاهان پلیس آگاهی تهران اما در کمتر از ١٠ روز، موفق شدند ٥ نفر از عوامل اصلی به شهادت رساندن طلبه بسیجی را در تهران شناسایی و چهارشنبه شب آنها را در جریان عملیات جداگانه و ضربتی دستگیر کنند. به‌دنبال دستگیری این افراد، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران، صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران حضور یافت تا جزئیات عملیات دستگیری متهمان را تشریح کند.
وی گفت: پس از اقدام وحشیانه و جنایتکارانه‌ای که نسبت به شهید علی‌وردی در شهرک اکباتان صورت گرفت، تیم‌های ویژه پلیس آگاهی تحقیقات خود را در این پرونده به‌صورت شبانه‌روزی آغاز کردند که تلاش‌های آنها به شناسایی 15نفر از عاملان این حادثه منجر شد. وی افزود: با توجه به سرنخ‌های موجود، کارآگاهان 5نفر از عوامل اصلی این جنایت هولناک را دستگیر کردند که از بین این 5 نفر یکی از آنها چاقو به‌دست داشت، دیگری با سنگ به شهیدمان ضربه زده بود، نفر سوم شهید را مورد ضرب و شتم قرار داده و 2 نفر دیگر نقش فیلمبردار و انتشار آن را در فضای مجازی به‌عهده داشتند. به‌گفته سردار رحیمی، تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد تا پلیس هرچه سریع‌تر سایر افراد مرتبط با این پرونده را نیز دستگیر کند.
رئیس پلیس تهران افزود: همزمان دستگاه قضایی نیز در حال بررسی پرونده این افراد است تا در کمترین زمان، آنها به سزای اعمال خود برسند. این متهمان، همه مرد هستند و در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرده‌اند. سردار رحیمی تأکید کرد: شهادت طلبه بسیجی یک جنایت بزرگ و فجیع بود و عاملان این جنایت که فریب خورده دشمن هستند نیز تحت‌تأثیر احساسات و ناآگاهی، این طلبه مظلوم و متدین بسیجی را به شهادت رساندند. این افراد، فریب‌خورده جنگ رسانه‌ای هستند که دشمن در خارج و داخل کشور راه انداخته است.
وی همچنین درباره متهمان گفت: این افراد در تهران دستگیر شدند و با وجود دستگیری آنها در شهرک اکباتان، این افراد اهل این منطقه نیستند.

گفت‌و‌گو
تحت‌تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای

متهمان دستگیر شده ٥ پسر جوان هستند که پس از دستگیری به مقر فرماندهی انتظامی تهران منتقل شده‌اند. آنها مدام گریه می‌کنند و می‌گویند فریب خورده‌اند. تمامی آنها مدعی‌اند از جرمی که مرتکب شده‌اند پشیمان هستند و اگر زمان به عقب برمی‌گشت هرگز مرتکب چنین جنایتی نمی‌شدند. یکی از متهمان که با چاقو به بسیجی شهید ضربه زده، در گفت‌وگو با همشهری از جزئیات روز حادثه می‌گوید.

چند سال داری؟
٢٣ سال.
دانشجویی؟
نه. تا دیپلم بیشتر درس نخواندم.
شغلت چیست؟
شغل خاصی ندارم. بیشتر وقتم را در فضای مجازی سپری می‌کنم.
شهید علی‌وردی را از قبل می‌شناختی؟
نه. همان روز در میان جمعیت وی را شناسایی کردیم.
چطور متوجه شدید که بسیجی است؟
یک نفر به ما پیامکی فرستاد، مشخصات مرد بسیجی را که در میان جمعیت و شلوغی بود به ما داد.
آن فرد چه‌ کسی بود؟
یکی از دوستانمان بود که به بچه‌ها پیامک زده بود.
بعد چه شد؟
من و دوستانم جوان بسیجی را دنبال کردیم و در پارکینگ یکی از بلوک‌های شهرک اکباتان او را گیر انداختیم. به او گفتم کد رمزت را بگو و سپس با چاقو او را زدم. یک نفر با سنگ به او ضربه زد و دیگری هم وی را به باد کتک گرفت.
شما که اصلا او را نمی‌شناختید پس چرا اینقدر وحشیانه وی را زدید؟
فریب خوردیم.
فریب چه‌کسی را؟
پای شبکه‌های ماهواره‌ای می‌نشستم و مدام فضای مجازی را رصد می‌کردم، همین موجب شد فریب بخورم، تحت‌تأثیر یک هیجان عجیب قرار بگیرم و ناخواسته تبدیل به یک مجرم شوم. باور کنید پشیمانم.
از شخص خاصی دستور می‌گرفتید؟
نه. فقط یک نفر به ما پیامک داد با این مضمون که بسیجی گیر آوردیم، دنبالش بروید. ما هم رفتیم دنبالش. فقط یک هیجان بود، ما فریب خوردیم. البته مصرف ماده مخدر هم در این اقدام هولناک ما بی‌تأثیر نبوده است.
مواد مصرف می‌کنید؟
قرص روانگردان و گل مصرف می‌کنیم. چون هر وقت گل مصرف می‌کنیم جرأت پیدا می‌کنیم. طوری که انگار می‌توانیم هر کاری انجام بدهیم، حتی کارهای هولناک و عجیب و غریب.
بعد از حادثه کجا رفتید؟
از هم جدا شدیم، اما خبر شهید شدن بسیجی را در فضای مجازی خواندیم و تصمیم گرفتیم فرار کنیم، ولی زودتر از آنچه تصور می‌کردیم دستگیر شدیم.
قصد خروج از کشور را داشتید؟
بله. اما نشد. راستش اصلا فکر نمی‌کردم پلیس دستگیرمان کند. روزهای اول، وحشت دستگیری داشتم، اما چند روز گذشت و وقتی دیدم پلیس سراغم نیامده خیالم راحت شد و بی‌خیال رفتن شدم. با خودم گفتم کارمان حرفه‌ای بوده و پلیس نتوانسته ما را شناسایی و دستگیر کند.
در فیلم‌هایی که از این حادثه منتشر شده صدای یک زن به گوش می‌رسد. همدست خانم داشتید؟
نمی‌دانم صدای کی بوده. شاید رهگذر بوده، هیچ زن یا دختری با ما همکاری نداشت.
چرا از صحنه جنایت فجیع خودتان، فیلم تهیه کردید؟
می‌خواستیم برای خودنمایی در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای منتشر کنیم.
درباره همدستانت بگو.
همه‌شان از دوستانم هستند. سیکل یا نهایت دیپلم دارند و یکی از آنها، یعنی همان فردی که با سنگ به شهید ضربه می‌زد، تحت‌تأثیر هیجانات، کوکتل مولوتف درست کرده و در شلوغی‌های اخیر شرکت و از آنها استفاده می‌کرد.
به کسی هم آسیب زده است؟
خبر ندارم.
هدفتان از این کارها چه بود؟
یک جورهایی احساس خود‌بزرگ‌بینی می‌کردیم؛ بخصوص وقتی فیلم را در فضای مجازی منتشر کردیم و بازدیدها بالا رفت. ما تحت‌تأثیر آموزش‌های غربی بودیم و فریب خوردیم و به‌شدت پشیمانیم. ‌ای کاش ما را ببخشند و در مجازاتمان تخفیف بدهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید