• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 خرداد 1397
کد مطلب : 17592
+
-

غول‌های اقتصادی اروپا بر سر دوراهی


غول‌های اقتصادی اروپا برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران بر سر دوراهی ماندن و رفتن قرار دارند و چشم‌ به راه روشن شدن تصمیم مقامات سیاسی خود هستند که آیا می‌توانند تضمینی بدهند که آنها را در برابر ریسک و جرایم آمریکا حفظ کند یا نه؟ آخرین تحولات در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اروپایی اینکه شرکت پژو سیتروئن فرانسه اعلام کرده هرچند محتاط‌تر شده اما سیاستش درباره ایران هنوز تغییر نکرده است. در مقابل مدیرعامل توتال فرانسه گفته امید چندانی به معافیت تحریمی آمریکا برای ماندن در ایران ندارم. همزمان استیون مونچین، سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است: تحریم‌های این وزارتخانه به همه بخش‌های مرتبط با ارائه خدمات حمل‌ونقل هوایی و تأمین قطعات هواپیما به ایرلاین‌های ایرانی ماهان، کاسپین، معراج و پویا ایر تعلق می‌گیرد.همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا ۳۱ فروند هواپیمای متعلق به این ۴ ایرلاین ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده که شامل ۵ فروند هواپیمای معراج، ۹ فروند متعلق به کاسپین، ۵ فروند از هواپیماهای پویا ایر و ۱۲ فروند هواپیمای ماهان است. سخنگوی هواپیمایی کشوری در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت هوایی ایران گفت: تحریم‌های هوایی ایران از سال‌ها پیش وجود داشته، اما آن را مدیریت کرده‌ایم. به گزارش تسنیم، رضا جعفرزاده گفت: ایران بدون توجه به تحریم‌های آمریکا، برای ادامه فعالیت‌ها و حرکت رو به رشد در صنعت حمل‌ونقل هوایی از تجربیات گذشته خود استفاده می‌کند.



سیاست پژو سیتروئن تغییر نکرده است

لیندا جکسون، مدیر برند سیتروئن گفت استراتژی گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه در قبال ایران به‌دلیل تصمیم آمریکا به خروج از برجام و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران تغییری نکرده است. به گزارش رویترز، او افزود: گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه هفته گذشته به‌رغم خروج آمریکا از برجام از مدل سیتروئن سی3 خود در ایران رونمایی کرده است. جکسون گفت که پژو سیتروئن در روز نخست فروش این محصول، تنها در عرض یک ساعت 2هزار خودروی سی3فروخته است.

به گفته او، پژو سیتروئن همچنان در مورد آینده فعالیت تجاری خود در ایران «محتاط» است و در عین حال منتظر است تا اتحادیه اروپا موضعی روشن در قبال تحریم‌های آمریکا و چشم‌انداز فعالیت‌های تجاری در ایران اتخاذ کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید