• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 5 خرداد 1397
کد مطلب : 17583
+
-

تاکید بر وفاق ملی در کنگره اعتماد ملی

مطهری: ضروری است که در نوع برخورد با منتقدان به یک مفهوم مشترک برسیم

دیروز دومین کنگره حزب اعتماد ملی   با حضور چهره های سیاسی چون محمد رضا عارف، عبدالله نوری ،علی مطهری و جمعی از نمایندگان مجلس و میزبانی اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد در کانون توحید برگزار شد.

از جمله  سخنرانان این نشست  رسول منتجب نیا ،قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی،عارف و علی مطهری  بودند که  محور سخنرانی و تاکیداتشان در این نشست  قریب به 2 ساعته چیزی نبود جز ضرورت وحدت ملی و رفع گره ها و اختلافات سیاسی اخیر .

اولین کنگره  حزب اعتماد ملی مهرماه  سال 87 برگزار شد ه بود.

 در آغاز این نشست رسول منتجب‌نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به برگزاری این کنگره پس از حدود ۱۰ سال تعویق و تاخیر، گفت: زمانی که نام کنگره دوم حزب را زمزمه می‌کردیم، نگران بودیم چرا که در کنگره اول شخصیت و عزیزی در کنار ما بود که امروز قریب به 8 سال است در حصر به سر می‌برد و جایش در این کنگره خالی است. منتجب‌نیا با بیان اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های حزب اعتماد ملی نتیجه فداکاری‌ها، ایثار و بزرگواری‌های این شخصیت عزیز و خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران است، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله هر چه زودتر به لطف خدا شاهد رفع حصر باشیم. منتجب‌نیا همچنین با تاکید بر لزوم توجه به تحزب‌گرایی در کشور، اظهار کرد: ما راهی جز روی آوردن به تحزب برای دستیابی به توسعه پایدار و پیشرفت نداریم. باید تلاش کنیم که احزاب را تقویت کنیم. بزرگان نیز باید تلاش کنند تا احزاب در کشور نهادینه شوند و نظام حزبی در کشور جا بیفتد.

پس از او عارف به جایگاه سخنرانان رفت و با  تاکید بر لزوم رفع  حصر و محدودیت‌های سیاسی- اجتماعی  از چهره های اصلاحات  گفت : باید یادی کنم از حجت‌الاسلام کروبی که با نگاهی توسعه‌گرایانه به تقویت احزاب کمک کرد. امیدوارم هر چه زودتر شرایط برای رفع حصر عزیزانمان و همچنین رفع سایر محدودیت‌ها از جمله ممنوع‌التصویری فراهم شود.

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: اصلاح‌طلبان برای برون‌رفت از وضعیت فعلی باید طرحی نو در اندازند. او افزود: در شرایط کنونی کشور، ما نیازمند ارتقای اعتماد ملی به حاکمیت هستیم و اصل پاسخگویی یکی از راه‌های ارتقای این اعتماد است.

علی مطهری ، فرزند شهید مطهری با بیان اینکه به تعبیر شهید مطهری جامعه اسلامی همیشه از داخل مورد خطر واقع می‌شود گفت: هر جا ضربه‌ای به ما وارد شده از تفرقه بوده است.لذا ضروری است که در نوع برخورد با منتقدان به یک مفهوم مشترک برسیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید