• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 10 آبان 1401
کد مطلب : 175675
+
-

چشم‌انتظاری بیش از هزار قایق و لنج برای مجوز صید

فرماندار کنارک گفت: شهرستان کنارک در استان‌سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های قابل توجه صید و صیادی یک‌هزار و 100شناور(قایق و لنج) حدود 2دهه چشم انتظار صدور مجوز صید هستند و تلاش‌های آنان در حوزه‌های مختلف نتیجه‌ای مثبت نداشته است. به گزارش ایسنا، عبدالغفور حوت افزود: با وجود اینکه کنارک از سال ۱۳۸۳ به شهرستان ارتقا پیدا کرده هنوز بسیاری از ادارات مستقر نیستند و صیادان برای انجام کارها و امور اداری با تحمل رنج و سختی و صرف هزینه‌ها به چابهار می‌روند.
وی با اشاره به اینکه شهرستان کنارک ۷۸ هزار نفر جمعیت و 8 هزار کیلومترمربع وسعت دارد، بیان کرد: هر لنج برای ۱۵ تا ۲۵ نفر و هر قایق ۲ تا3 نفر ایجاد اشتغال می‌کند لذا چنانچه صدور مجوز انجام و امور تسهیل شود میزان صید آبزیان و رونق تولید و اشتغال را شاهد خواهیم بود و این به نفع جوامع محلی و ساحل نشینان مکران است.
فرماندار کنارک ادامه داد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته مردم و مسئولان ۶۳۹ صیاد برای صدور مجوز قایق تشکیل پرونده داده و ۱۱۰ مجوز صادر شده و ۴۶۱ قایق فاقد پرونده و برای بهره‌مندی از مزایای قانونی چشم انتظار مساعدت و همکاری مسئولان در سازمان شیلات ایران و وزارت جهادکشاورزی هستند.
حوت گفت: ۱۳۰ لنج برودتی و یخی شناسایی شده و ۲۶ فروند لنج در داخل کارگاه‌های شناورسازی در حال ساخت هستند لذا در حوزه صدور مجوز صید هم اقداماتی نیاز است تا صورت گیرد و صیادان از این طریق حمایت شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید