• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 10 آبان 1401
کد مطلب : 175668
+
-

حمایت از 5 رشته صنایع‌دستی در قزوین

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: برنامه احیای 5 رشته از هنرهای دستی منسوخ شده در استان با حمایت این دستگاه آغاز شد.
به گزارش ایرنا، سیدمیثم حصاری گفت: این رشته‌ها شامل پن بافی، پارچه بافی سنتی، چادر شب بافی، حکاکی روی سنگ و خم کاری سنتی فلزات است. وی افزود: در قالب برنامه احیای این هنرها فضاهایی در ساختمان معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین به‌منظور آموزش و تولید محصول در اختیار استادان رشته‌های یادشده قرار داده شده است.
این مسئول گفت: دوره‌های آموزشی مربوط به این رشته‌ها نیز از سوی استادان مجرب برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود و در این رابطه بین دوستداران صنایع‌دستی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
معاون هنرهای دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با بیان اینکه با فعالیت‌های ترویجی و آموزشی و برگزاری نمایشگاه‌ها تلاش داریم هنرهای دستی در حال فراموشی را احیا کنیم، خاطرنشان کرد: احیای هنرهای دستی منسوخ شده از اولویت‌های این معاونت به شمار می‌رود. استان قزوین دارای 7هزارو۵۰۰ هنرمند صنایع‌دستی است. مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی‌های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای مهم دستی قزوین به شمار می‌روند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید