• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 10 آبان 1401
کد مطلب : 175665
+
-

«منظریه» شهرکرد در انتظار اعتبار راه و شهرسازی

شهرک منظریه بعد از 17 سال محرومیت از امکانات، برای رفع مشکلات خود در انتظار اختصاص اعتبار از سوی راه و شهرسازی است

شهرک منظریه شهرکرد، عمری 17ساله دارد؛ شهرکی که با هدف توسعه شهری شهرکرد و ساخت مسکن به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد در جنوب شرقی این شهر و در 255هکتار از اراضی ملی ساخته شده.
به گزارش همشهری، بعد از گذشت نزدیک به 2دهه از ساخت این شهرک، آماده شدن 24هزار و 500واحد مسکونی و سکونت بیش از 14هزار نفر در 4محله 35تا 38 آن، اما کمبود امکانات زیربنایی و روبنایی به‌ویژه در حوزه شهری، اهالی را با مشکلات زیادی مواجه کرده است. به تازگی خبر امضای تفاهمنامه بین دستگاهی برای رفع مشکلات اهالی ساکن در این شهرک منتشر شده است، اما این تفاهمنامه هنوز به مرحله اجرا نرسیده.
 
تفاهمنامه 200میلیاردی 
در سفر رئیس‌جمهوری و هیأت همراه به چهارمحال و بختیاری، تفاهمنامه‌ای میان اداره‌کل راه و شهرسازی و شهرداری شهرکرد با حضور وزیر کشور، فرماندار شهرکرد، رئیس شورای شهر و معاون عمرانی استاندار به امضا رسید و قرار شد اداره‌کل راه و شهرسازی ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های 4محله دارای ساکن شهرک منظریه در اختیار شهرداری شهرکرد قرار دهد. رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه شهرداری آمادگی کامل برای ایجاد زیرساخت‌های 4محله منظریه را دارد، می‌گوید: تکمیل زیرساخت‌ها در گرو تامین و دریافت اعتبار لازم از اداره‌کل راه و شهرسازی استان است. مصطفی حیدری با بیان اینکه موافقتنامه برای واگذاری شهرک منظریه به شهرداری توسط سرپرست شهرداری شهرکرد تنظیم و جهت امضا به اداره راه و شهرسازی ارسال شده است، می‌افزاید: در حال طی کردن مراحل اجرایی هستیم که طبق این قرارداد باید ۲۰۰میلیارد تومان به شهرداری تحویل داده شود.
به‌گفته وی، با تخصیص این اعتبار، طرح و پروژه‌ها در حوزه‌ زیرساخت منظریه اعم از پیاده‌رو، معابر، آسفالت، فضای سبز، پارک و خدمات 
تکمیل می‌شوند.

مسئولان سریع‌تر اقدام کنند 
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری که سابقه شهرداری شهرکرد را هم در کارنامه خود دارد در این‌باره به همشهری می‌گوید:‌ منظریه از شهرک‌های جدیدالاحداث است. راه و شهرسازی موظف بود زمین‌های این منطقه را برای ساخت تامین و پس از آماده شدن زیرساخت زیربنایی و روبنایی و درنهایت تکمیل شده تحویل شهرداری شهرکرد دهد، اما متأسفانه سال‌ها از سکونت عده زیادی از شهروندان در این شهرک می‌گذرد، اما همچنان زیرساخت‌های آن تکمیل نیست.
بهادر عبدالغنی با اشاره به تفاهمنامه امضاشده برای رفع مشکلات شهرک تصریح می‌کند: رفع مشکلات در دست پیگیری است، اما هنوز به نتیجه نرسیده. مدیرکل راه و شهرسازی استان باید این تعهد 200میلیاردی را ایجاد کند که شهرداری بتواند اقدامات خود را زودتر به نتیجه برساند.

طرح در سازمان ملی مسکن است 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری درباره دلیل اجرایی‌نشدن تفاهمنامه تاکنون به همشهری می‌گوید: با توجه به مصوبه برای تکمیل زیرساخت‌های 4محله شهرک، قرار شد شهرداری یک برآورد از عملیات باقی‌مانده انجام دهد، ‌این برآورد انجام و برای بررسی به راه ‌و شهرسازی ارسال شد. بررسی‌های راه و شهرسازی هم به پایان رسیده و هم‌اکنون این برآورد برای بررسی کارشناسی در اختیار سازمان ملی مسکن است.
به‌گفته حسینعلی مقصودی، به محض موافقت و تأیید سازمان ملی مسکن 200میلیارد تومان به‌صورت اعتبار یا زمین در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت و مصوبه وارد فاز عملیاتی خواهد شد. او توضیح می‌دهد که 4محله ذکر شده در تفاهمنامه مربوط به طرح مسکن مهر هستند و بقیه محله‌های شهرک منظریه در قالب نهضت ملی مسکن در دست ساخت است.‌‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید