• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 9 آبان 1401
کد مطلب : 175546
+
-

با تشکر از بایرن

تنها دلخوشی این روزهای هواداران بارسلونا خرید لواندوفسکی است

با تشکر از بایرن

حذف از لیگ قهرمانان اروپا و شکست خانگی 3بر صفر مقابل بایرن مونیخ، بارسایی‌ها را برای بازی با والنسیا دستپاچه و عصبی کرده بود و اگر نبوغ همیشگی لواندوفسکی در ثانیه‌های پایانی نبود، این بازی را هم نمی‌بردند. انگار جمع‌کردن این تیم به این سادگی نیست. در دقیقه74 وقتی ژول کنده دچار آسیب‌دیدگی شد، ژاوی چاره‌ای نداشت جز فرا‌خواندن پیکه از روی نیمکت برای ورود به زمین اما مدافع جنجالی بارسا اصلا آماده این لحظه نبود و چند دقیقه طول کشید تا ساق، قلم‌بند و کفش خود را پیدا کند.
   بارسا در ماه سخت اکتبر 9بازی داشت که با 5برد، یک‌تساوی و 3باخت آن را به پایان برد، از لیگ قهرمانان حذف شد، در ال‌کلاسیکو باخت و 3‌بازی با 3‌گل خورده را ثبت کرد. در نوکمپ تنها دلخوشی هواداران این است که لواندوفسکی را خریده‌اند. آنها به قیمت 45میلیون یورویی این ستاره اشاره و از بایرن مونیخ تشکر می‌کنند. رئالی‌ها هم سال‌هاست از بایرن مونیخ تشکر می‌کنند که اجازه دادند تونی کروس با 25میلیون یورو به این باشگاه بپیوندد. آنها از این انتقال به‌عنوان دزدی قرن یاد و ادعا می‌کنند که سر باشگاه آلمانی را کلاه گذاشته‌اند.
   لوا در 12بازی لالیگا در این فصل 13گل به ثمر رسانده و شانس اول آقای گلی این فصل محسوب می‌شود.
   روبرت لواندوفسکی به روند گلزنی خود در بازی‌های خارج از خانه ادامه داد؛ رئال سوسیداد (2گل)، سویا (یک‌گل)، کادیس (یک‌گل و 2‌پاس‌گل)، مایورکا (یک‌گل)، رئال‌مادرید (یک‌پاس‌گل) و والنسیا (یک‌گل).
   بهترین رکوردها در 12‌بازی ابتدایی لالیگا؛ رونالدو (13گل + 2‌پاس‌گل)، کریستیانو رونالدو (9گل + یک‌پاس‌گل)، ایبراهیموویچ(10‌گل + 4‌پاس‌گل) و لواندوفسکی (12‌گل + 4‌پاس‌گل).
   آمار ۳۸ بازی ژاوی با بارسلونا در لالیگا؛ ۲۷‌پیروزی، ۶‌تساوی، ۵‌باخت و ۸۷‌امتیاز.
   این دهمین کلین‌شیت تراشتگن در این فصل لالیگا بود. او فقط در ال‌کلاسیکو و بازی با وایکانو دروازه‌اش باز شده. او به یک‌رکورد تاریخی رسید و نخستین بازیکنی است که در 10‌مسابقه از 12‌بازی، دروازه خود را بسته نگه داشته اما در 5بازی لیگ قهرمانان 10بار دروازه‌اش باز شده.
   این اولین‌بار پس از 15مسابقه پیاپی در لالیگا بود که والنسیا موفق نمی‌شد دروازه بارسلونا را باز کند. در 14رویارویی قبلی حداقل یک‌گل در هر بازی به این تیم زده بود؛ 22گل در مجموع.
   بارسا چهارمین بازی پیاپی را از والنسیا در لالیگا برد. بهترین رکورد بین اکتبر1992 تا 1994 است با 5برد متوالی.
   در 16بازی رودرروی آخر بین 2‌تیم تنها یک‌برد به والنسیا رسیده که به ژانویه2020برمی‌گردد که 2بر صفر بازی را بردند؛ 7تساوی و 8شکست.
   این دومین شکست خانگی پشت سر هم والنسیا در مستایا بود. آنها در بازی قبلی به مایورکا باختند. از اکتبر2016 زیرنظر چزاره پراندلی تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید