• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 9 آبان 1401
کد مطلب : 175544
+
-

جذاب مثل ناپولی

ناپلی‌ها در هر مسابقه تماشاگران را سرگرم می‌کنند

جذاب مثل ناپولی

اسپالتی در این فصل از ناپولی تیمی ساخته که تماشای بازی‌های آن لذتبخش است. پیروزی مقابل ساسولوی غول‌کش آن هم با نتیجه 4 بر صفر، سیزدهمین پیروزی پیاپی ناپولی‌ها در تمامی رقابت‌های این فصل بود. این برابر است با رکورد یوونتوس که از دسامبر2015 تا فوریه2016 با مکس آلگری در 13بازی پیاپی به پیروزی رسید. بازی فرداشب مقابل لیورپول بحران‌زده اگر با برد ناپولی همراه شود، پارتنوپی این رکورد را از چنگ آلگری و یووه درمی‌آورد.
    رکورد ثبت شده در هفته‌های اخیر، 2‌برد از بهترین رکورد تاریخ باشگاه بیشتر است و حتی در دوران طلایی مارادونا هم ناپولی هرگز به چنین آماری دست نیافته بود. آخرین‌بار ناپولی در سال1986 به رکورد 11‌برد متوالی رسید و در پایان فصل با مارادونا نخستین قهرمانی را در سری‌آ رقم زد. در شب تولد 62سالگی دیه‌گو مارادونا، پیروزی قاطع مقابل ساسولو به هواداران ناپولی خیلی چسبید.
    هم‌اکنون ناپولی در کنار بنفیکا و پاری‌سن‌ژرمن تنها تیم‌های 6‌لیگ بزرگ اروپایی هستند که شکستی در این فصل تجربه نکرده‌اند. رئال‌مادرید تا پیش از باخت 3 بر 2 در دیدار هفته گذشته برابر لایپزیش در کنار این 3‌تیم حضور داشت.
    ناپولی به‌تازگی صدمین گل خود را هم در لیگ قهرمانان اروپا جشن گرفته. گل اوستیگارد در برابر رنجرز صدمین گل اروپایی ناپولی بود.
    ناپولی‌ها سومین تیم ایتالیایی پس از میلان 93-1992 و یوونتوس 05-2004 هستند که ۵‌دیدار ابتدایی خود را در لیگ قهرمانان با برد پشت سر گذاشته‌اند و با ۲۰گل زده، نخستین تیم از ایتالیا به‌حساب می‌آیند که در مرحله گروهی به این آمار در خط حمله دست یافته است. غیراز ناپولی هیچ تیم ایتالیایی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 20گل یا بیشتر به‌ثمر نرسانده است.
    حالا ناپولی با عملکرد فوق‌العاده‌اش در فصل پیش سری‌آ که بهترین عملکرد تاریخ‌شان تا هفته دوازدهم بود، مساوی کرده و 32امتیاز به‌دست آورده‌اند.
    از آخر فصل پیش تاکنون ناپولی در 16بازی آخر در سری‌آ شکست نخورده؛ 14برد و 2‌تساوی.
    با این عملکرد درخشان چه‌کسی در این تیم به کریستیانو رونالدو نیاز دارد؟ مگر آنکه به‌خاطر منافع مالی چنین انتقالی صورت بگیرد.

این برای هفتمین‌بار در این فصل است که شاگردان اسپالتی در یک مسابقه 4گل یا بیشتر وارد دروازه حریفان می‌کنند. لیورپول هم یکی از این قربانیان بود. تنها بایرن مونیخ با 9برد 4گله یا بیشتر در این فصل عملکرد بهتری نسبت به این تیم دارد.

از فصل 08-2007 تعداد بازیکنان ناپولی که در یک‌بازی 3‌گل یا بیشتر به ثمر رسانده‌اند، به 20نفر می‌رسند که دست‌کم 6تا از تیم دوم بیشتر است. در این بازی اوسیمن هت‌تریک کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید