• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 8 آبان 1401
کد مطلب : 175433
+
-

فاز آخر مسکن بی‌مهر

چهره روز
فاز آخر مسکن بی‌مهر

از زمان آغاز طرح مسکن مهر تاکنون، 5دولت درگیر بوده‌اند و باوجود بهره‌برداری از اکثر واحدهای مسکن مهر، هنوز پرونده این طرح مسکنی بسته نشده است. نکته قابل‌توجه این است که جدای از واحدهای مشکل دار و نیمه‌تمام، بخشی از متقاضیان بعد از آماده شدن واحدهای خود حاضر به تحویل گرفتن واحد خود نیستند؛ به‌گونه‌ای که طبق اعلام مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، فقط در شهر جدید پردیس، 60هزار واحد مسکن مهر تحویل نشده وجود دارد که گویا قرار است به‌دلیل مراجعه نکردن مالکان، امتیاز این واحدها با واحدهای نیمه‌تمام جابه‌جا شود.
علیرضا جعفری با اعلام این خبر، به تسنیم گفته است: از همکاران حقوقی خواسته‌ایم واحدهایی که چندین بار به آنها اخطار مراجعه برای تحویل داده شده؛ اما مالکان آن اقدامی در این رابطه انجام نداده‌اند شناسایی شود، تا اخذ مجوزهای حقوقی، امتیاز این واحدها با واحدهایی که آماده نیست، جابه‌جا می‌شود. همچنین طبق اظهارات جعفری، قرار است وام ارزان‌قیمت مسکن مهر برای آن دسته از افرادی که برای تحویل واحد مراجعه نمی‌کنند به 18درصد افزایش یابد. نکته قابل‌توجه که مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به آن اشاره نکرده این است که چرا این متقاضیان برای تحویل واحدهایی که امروز نزدیک به یک میلیارد تومان معامله می‌شوند، مراجعه نمی‌کنند؟
نکته دیگر اینکه آیا این اقدام پاسخ مناسبی به متقاضیانی است که در اواخر دهه 80، سرمایه قابل‌توجهی به‌عنوان آورده مسکن مهر واریز کرده‌اند و اکنون باید به‌دلیل طولانی شدن عملیات ساخت به دلایل خارج از اختیار خود، مبالغ بیشتری را به‌عنوان آورده واریز کنند، بازپرداخت تسهیلات کلان‌تری را بپذیرند یا واحد خود را بدون امکانات و تجهیزات تحویل بگیرند؟ بد نیست که به تأثیر این اقدامات بر انگیزه و روح و روان متقاضیان نهضت ملی مسکن نیز توجه شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید