• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175363
+
-

سقوط آزاد لالیگا

سقوط آزاد لالیگا

چندی پیش در تحلیل‌های فنی مشخص شد لالیگا در بین لیگ‌های بزرگ اروپایی، کمترین میزان دقایق مفید در طول یک‌مسابقه 90‌دقیقه‌ای را دارد. رقم دریافتی حق‌پخش تلویزیونی این لیگ با لیگ برتر قابل‌قیاس نیست. انگار لیگ اسپانیا از چشم افتاده است. لالیگا که از زمان جدایی کریستیانو رونالدو و سپس مسی و سرخیو راموس بخش زیادی از جذابیت و درآمدهای خود را از دست داده، در این فصل لیگ قهرمانان اروپا بدترین عملکرد خود را ثبت کرد؛ بارسلونا به لیگ اروپا سقوط کرد و سویا و اتلتیکو برای راهیابی به لیگ اروپا باید تا هفته پایانی صبر کنند. تنها رئال‌مادرید توانسته صعودش را به دور حذفی قطعی کند و تازه، این خطر هم برای سفیدپوشان وجود دارد که در هفته آخر صدر جدول را هم از دست بدهند و مثل فصل گذشته با قرعه دشواری در مرحله یک‌هشتم روبه‌رو شوند. برای اولین‌بار در تاریخ برگزاری این رقابت‌ها، 3‌تیم اسپانیایی همزمان از نخستین مرحله حذف می‌شوند. برای اولین‌بار از سال۱۹۹۹، رئال‌مادرید تنها نماینده اسپانیایی مرحله حذفی خواهد بود!
    مقایسه عملکرد 4لیگ بزرگ اروپایی که 4 یا 5سهمیه در لیگ قهرمانان دارند، نشان می‌دهد که لالیگا از همه لیگ‌ها بدتر عمل کرده است؛ لیگ برتر (۴۱‌امتیاز)، بوندس‌لیگا (۴۳امتیاز)، سری‌آ (۳۵امتیاز) و لالیگا (۲۴امتیاز).
    مرحله یک‌شانزدهم و سپس یک‌هشتم پایانی لیگ اروپا در این فصل با جذابیتی یکسان با لیگ قهرمانان دنبال می‌شود؛ آرسنال، منچستریونایتد، بارسلونا، اتلتیکومادرید، سویا، یوونتوس (اگر این 3‌تیم به لیگ اروپا راه پیدا کنند)، رئال بتیس، رئال سوسیداد و احتمالا آاس‌رم. نکته اینجاست که منچستر، آرسنال، بارسا، اتلتیکو و یووه در فهرست اولیه سوپرلیگ اروپا قرار داشتند و حالا باید در لیگ درجه دوم اروپایی به حیات خود ادامه دهند.
    تیم‌های صعود کرده به مرحله حذفی لیگ قهرمانان؛ رئال‌مادرید، اینتر، منچسترسیتی، چلسی، ناپولی، کلوب بروخه، بایرن‌مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن، بنفیکا، دورتموند، لیورپول و پورتو.
    تیم‌های حذف‌شده از مرحله گروهی لیگ قهرمانان؛ بارسلونا، یوونتوس، اتلتیکو‌مادرید، آژاکس، رنجرز، بایرلورکوزن، ویکتوریا پلژن، دینامو زاگرب، سلتیک، کپنهاگن، سویا و مکابی.
    تکلیف 4تیم باقیمانده جهت صعود به مرحله حذفی در بازی ششم و آخر مرحله گروهی مشخص خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید