• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175359
+
-

طارمی بالاتر از مسی و سیمئونه

مهاجم تیم ملی ایران به تیم گل‌نخور لیگ قهرمانان اروپا درس بزرگی داد

طارمی بالاتر از مسی و سیمئونه

مهدی طارمی با ثبت 2‌گل و یک‌ پاس‌گل دیگر در بازی با بروخه، علاوه بر باطل‌کردن طلسم گل‌نخوردن مینیوله، دروازه‌بان بلژیکی این تیم در این فصل، به‌عنوان بهترین بازیکن هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا برگزیده شد؛ بالاتر از مسی (پاریس)، رافا سیلوا (بنفیکا) و جووانی سیمئونه (ناپولی). او با این 2‌گل توانست به بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود. طارمی که تازه در سن 27سالگی به اروپا رفته و 2‌سال پیش نخستین بازی‌اش را در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده بود، ظرف 2‌سال با ثبت آمار 7‌گل و 4‌پاس‌گل در 16‌بازی از همه بازیکنان ایرانی تاریخ این رقابت‌ها جلو زد. سردار آزمون با 6‌گل در 23بازی نفر دوم این فهرست است. علی دایی پس از طارمی و آزمون با ۳‌گل زده در رتبه دوم بهترین گلزنان ایرانی مسابقات ایستاده است.
    طارمی گلزنی در لیگ قهرمانان را از نخستین حضور ثابتش در ترکیب اصلی مقابل یوونتوس آغاز کرده بود. زدن 4‌گل در این فصل لیگ قهرمانان، طارمی را در بین بهترین گلزنان این فصل مسابقات قرار داده است. هم‌اکنون کیلیان امباپه با 6گل، آقای گل لیگ قهرمانان است و بعد از او هالند، محمد صلاح و رابرت لواندوفسکی 5گله هستند.
    او و بازیکنان پورتو در هواپیما پس از گل‌نشدن پنالتی دقیقه‌99 اتلتیکو، صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفتند.

پورتو برای سومین‌بار در لیگ قهرمانان 3‌بازی متوالی را بدون گل خورده به پایان برد. تیم بلژیکی 392دقیقه دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود. بروخه با اینکه در این فصل گلی دریافت نکرده بود، به لطف طارمی یک‌ رکورد منفی را به‌خود اختصاص داد. بروخه حالا تنها تیمی است که از ابتدای فصل گذشته این رقابت‌ها در 5بازی، 4گل یا بیشتر دریافت کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید