• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175353
+
-

حواس‌پرتی جواد

به‌نظر می‌رسد حواشی حضور نکونام در تیم ملی، بیشتر از همه به ضرر فولاد تمام‌شده باشد

حواس‌پرتی جواد

چه‌کسی تصور می‌کرد فولاد خوزستان، تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا که یکی از بهترین فصول نقل‌وانتقالاتی تاریخش را پشت سر گذاشته بود، با گذشت 11هفته از لیگ برتر تنها موفق به کسب 2برد و مجموعا 12امتیاز شود؟ تیمی که انتظار می‌رفت امسال از مدعیان مهم کسب عنوان قهرمانی باشد، فعلا در میانه‌های جدول و حتی مایل به رده‌های پایینی جا گرفته است؛ نتایجی که قطعا نمی‌تواند برای هواداران این تیم راضی‌کننده باشد. با وجود نمایش‌های ضعیف، فولاد تا 2هفته پیش دست‌کم دلخوش به رکورد بی‌شکستی بود که حالا آن هم از بین رفته است. سرخپوشان اهوازی هفته گذشته با نتیجه 2بر یک به نساجی مازندران باختند و این هفته با نتیجه مشابه برابر گل‌گهر سیرجان شکست خوردند. آنها همچنین تا‌کنون تنها 8گل به ثمر رسانده‌اند که به هیچ‌وجه آمار جالبی برای‌شان نیست.
فولاد البته یک بازی عقب‌افتاده با ملوان دارد که شاید به بهبود وضعیت این تیم کمک کند، اما در مجموع آنچه از قرمزهای اهوازی دیده شده فرسنگ‌ها با توقعات مخاطبان فاصله داشته است. حتما این موضوع ریشه‌های فنی هم دارد، اما به‌نظر می‌رسد بخش مهمی از مشکلات فولاد ریشه در عدم‌تمرکز کادرفنی این تیم داشته باشد. مدت‌هاست که بحث پیوستن نکونام به کارلوس کی‌روش در تیم ملی مطرح شده؛ آنچه هر بار مخالفت مدیران فولاد را به همراه داشته است. این بحث آنقدر ادامه یافت که کم‌کم لوس، زننده و حوصله سر بر شد، اما دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب هنوز نمی‌دانیم فرجام آن چیست. نتیجه این کشمکش هم از دست رفتن ثلث اول فصل برای فولاد بود؛ تیمی که بعید است بتواند فاصله زیادش با مدعیان را جبران کند. فولاد 12امتیازی هم‌اکنون درست نصف پرسپولیس صدرنشین امتیاز گرفته است.
نکونام چندی پیش در توضیح دلایل رد پیشنهاد تیم ملی گفته بود: «خودم را مدیون فولاد می‌بینم و نمی‌خواهم به این تیم لطمه وارد شود.» با این حال به‌نظر می‌رسد رویه فعلی و یک بام و دوهوای جواد حتی بیشتر از جدایی او به تیم خوب اهوازی ضربه زده است. به علاوه فراموش نکنیم نتایج ضعیف او هم اساسا انتخاب این مربی برای کمک به تیم ملی را زیر سؤال می‌برد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید