• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 7 آبان 1401
کد مطلب : 175351
+
-

ناپلئون در آزادی

پیروزی‌های حداقلی پرسپولیس ادامه دارد؛ آنها امتیاز جمع می‌کنند، اما توقعات را برآورده نمی‌کنند

ناپلئون در آزادی

عصر پنجشنبه در ورزشگاه آزادی همان داستان مکرر این فصل و حتی یکی، دو فصل گذشته برای پرسپولیس تکرار شد. باز هم این تیم با وجود آنکه از نظر کیفی نمایشی نه‌چندان تماشایی و مطلوب داشت، موفق شد با یک گل از سد حریف خود بگذرد. به این ترتیب قرمزها با 24امتیاز صدرنشینی خود را تا پیش از جام‌جهانی و دربی تهران تثبیت کردند، هرچند همچنان نگرانی‌هایی در مورد وضعیت فنی تیم وجود دارد.

پنجمین برد اقتصادی
پیروزی بر مس کرمان، هفتمین برد این فصل پرسپولیسی‌ها به شمار می‌آمد و جالب اینکه از این 7برتری، 5برد با فاصله تنها یک گل رقم خورده است. پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک، نفت مسجد سلیمان، مس رفسنجان، ملوان و مس کرمان تنها با یک گل فاصله به پیروزی رسیده و هر لحظه در آستانه از دست دادن امتیازات کامل بازی بوده است. این مدل پیروزی‌ها را اهالی فوتبال به‌اصطلاح «اقتصادی» یا «ناپلئونی» می‌خوانند. تنها برتری‌های متفاوت این فصل پرسپولیس در برابر صنعت نفت آبادان و هوادار (با 2 و 3گل) رقم خورده است که از این بین نمایش قرمزها برابر هوادار بهترین بازی فصل آنها بود. در بقیه موارد و به‌خصوص بعد از تعطیلات لیگ برای برگزاری بازی‌های دوستانه ملی، پرسپولیس دیگر به فرم مطلوب بازنگشت. این تیم هم‌اکنون برنده می‌شود، اما توقعات را برآورده نمی‌کند. فراموش نکنیم ملوان و مس کرمان که در 2هفته اخیر به سختی برابر پرسپولیس مغلوب شدند، 2تیم تازه صعودکرده به لیگ برتر هستند که در مجموع روی هم تنها 3پیروزی در این فصل کسب کرده‌اند. در نتیجه انتظار می‌رود پرسپولیس دست‌کم برابر چنین رقبایی عملکرد بهتری داشته باشد.

شیخ؛ زودتر از موعد
زمانی که شیخ دیاباته در نخستین جلسات تمرینی پرسپولیس مصدوم شد، در موردش گفتند که تا بعد از جام‌جهانی آماده بازی نخواهد بود. این موضوع حتی دستمایه شوخی‌های زیادی هم شد، چرا که تکرر مصدومیت‌های دیاباته اینطور نشان می‌داد که پرسپولیس در مورد خرید این بازیکن دچار اشتباه شده است. با این حال شیخ زودتر از موعد بهبودی یافت و در بازی با ملوان هم حضور مؤثر و خطرناکی در زمین داشت. در ادامه این روند، او مقابل مس کرمان در نیمه دوم راهی زمین شد و با تنها گلش گره مهم بازی را برای پرسپولیس باز کرد. این 3امتیاز برای پرسپولیس بسیار ارزشمند بود و شاید قیمت واقعی آن در پایان فصل کشف شود؛ امتیازاتی که حاصل بهبودی زودتر از موعد شیخ بود.

ترابی، خارج از سرویس
دیگر نکته این بازی هم ادامه یافتن روزهای دور از آمادگی مهدی ترابی بود. در شرایطی که با حضور کارلوس کی‌روش این بازیکن به بازی در جام‌جهانی (هرچند به‌عنوان نفر ذخیره) امیدوارتر شده، اما سطح کیفی پایین او در پرسپولیس صدای همه را در آورده و ممکن است موقعیتش را در تیم ملی هم به خطر بیندازد. ترابی در این بازی هم برای پنجمین مسابقه پیاپی از زمین بیرون رفت؛ تعویض‌هایی که فقط جنبه «فنی» دارد و حاصل ناکامی این بازیکن در برآوردن توقعات کادرفنی است. در تمام طول این مدت یحیی گل‌محمدی در مقابل انتقادات و فشارها برای نیمکت‌نشین کردن ترابی مقاومت کرد، اما او لااقل تا قبل از جام‌جهانی نتوانست پاسخ خوبی به این اعتماد بدهد. ببینیم بعد از مسابقات قطر چه پیش خواهد آمد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید