• سه شنبه 8 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 20 ذی القعده 1445
  • 2024 May 28
پنج شنبه 5 آبان 1401
کد مطلب : 175278
+
-

بازتاب جهانی مرگ عموحاجی

کثیف‌ترین مرد دنیا به‌خاطر حمام رفتن مرده است؟

بازتاب جهانی مرگ عموحاجی

درگذشت یک مرد عجیب و غریب در ایران، که شهرتی بین‌المللی داشت، حالا بازتابی جهانی داشته و بسیاری از رسانه‌های معتبر جهان به آن پرداخته‌اند.
این مرد 94ساله که به «عمو حاجی» معروف بود دهه‌ها حمام نرفته و در یکی از روستاهای شیراز در انزوا زندگی می‌کرد. رسانه‌ها در ایران، لقب «کثیف‌ترین مرد دنیا» را به اوداده‌بودند و رسانه‌های بزرگ بین‌المللی هم طی سال‌ها، در گزارش‌های متعددی به او پرداخته و از همین لقب برای او استفاده می‌کردند.

بی‌بی‌سی‌ در گزارشی که درباره مرگ او منتشر کرده نوشته است: «عمو حاجی برای بیش از نیم قرن، از صابون استفاده نکرده بود و دلیلش هم این بود که می‌ترسید این کار، باعث مریضی او شود. این مرد ایرانی، چندین بار تلاش مردم روستایش برای اینکه او را به حمام ببرند را ناکام گذاشته بود.» مترو هم نوشته است که عمو حاجی 67سال پیش رفتن به حمام را کنار گذاشت چون فکر می‌کند برای او بدشانسی به همراه دارد و حتی ممکن است به مرگ او منجر شود. رسانه‌های خارجی به نقل از منابع داخلی نوشته‌اند که برخی تالمات و ضربه‌ های روانی در جوانی، باعث شده بود که این مرد از حمام گریزان شود. اسکای نوشته است که در یک مورد، هنگامی که یک عده از مردان روستا این مرد را به یک رودخانه می‌برده‌اند تا او را بشویند، عمو حاجی خودش را از ماشین به بیرون پرت کرده است. رسانه‌ها، به‌صورت ویژه به اتفاقی که اخیرا در زندگی این مرد افتاده پرداخته‌اند و گفته‌اند چه بسا ادعاهای این مرد درباره مضرات حمام درست بوده است؛ بسیاری از آنها نوشته‌اند که این مرد اخیرا بعد از یک دهه استحمام کرده بلافاصله بعد از آن درگذشته است.

آژانس فرانس پرس در این‌باره نوشته است: «متأسفانه، او مدتی بعد از اینکه سرانجام استحمام کرده درگذشته است، هرچند هیچ ارتباطی بین مرگ او و استحمام مشخص نشده است.»
تایمز آف ایندیا نوشته که او حدود 8 سال پیش در گفت‌وگو با تهران تایمز گفته بود که غذای روزانه‌اش گوشت حیوانات مرده است و مشخصا جوجه تیغی دوست دارد. او مویش را با سوزاندنش کوتاه نگه می‌داشت و به‌صورت دیوانه‌واری سیگار می‌کشید. او یک چپق آهنی هم درست کرده بود که تنباکو می‌کشید و وقتی هم تنباکو در دسترس نبود، مدفوع خشک‌ شده حیوانات را می‌کشید.
روزنامه گاردین در گزارشی درباره مرگ او، نوشته است که حالا عنوان رسمی کثیف‌ترین مرد دنیا، به یک هندی می‌رسد که به‌گفته رسانه‌های این کشور، بیش از 3دهه است حمام نکرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :