• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
پنج شنبه 5 آبان 1401
کد مطلب : 175270
+
-

با مردم/نرخ بیمه‌های درمانی بدون ایجاد تسهیلات هر سال افزایش می‌یابد

 سال‌هاست که حق بیمه درمان خود را به‌طور مرتب پرداخت کرده‌ام به این امید که در دوران بازنشستگی و بیماری از خدمات آن بهره‌مند شوم. هر ساله هم نرخ آن افزایش یافته درحالی‌که نه‌تنها در ارائه خدمات و تسهیلات ارتقایی وجود ندارد بلکه سقف پوشش هزینه‌های درمان در مواردی پایین‌تر هم آمده است! با هزار وعده و وعید افراد را تشویق به بیمه شدن می‌کنند ولی وقتی قرار بر استفاده از مزایای آن می‌شود به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.
پدرام از قزوین

نمایندگان مجلس به موضوع تغییرات کنکور 1402ورود جدی کنند
به‌رغم همه مخالفت‌های دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور با مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، ‌تهیه ده‌ها گزارش و خبر از این موضوع، پاسخگویی مسئولان و پیگیری مجلس این مصوبه هنوز پابرجاست. از آنجا که کارشناسان تعییرات کنکور 1402را خلاف مواد یک، سه (بند ت) و 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۲ مجلس می‌دانند، جا دارد نمایندگان محترم مجلس به‌صورت کارشناسی شده بار دیگر موضوع را بررسی کرده و به رفع دغدغه میلیون‌ها دانش‌آموز کمک کنند. از آنجا که دبیر هیأت رئیسه مجلس بارها از تصویب‌کنندگان این طرح برای حضور در مجلس دعوت کرده است تاکنون این افراد نه در مجلس حاضر شده‌اند و نه در برنامه‌های صدا و سیما پاسخ دانش‌آموزان نگران را داده‌اند.
پوریایی از تهران

پیامک
طرح بازیافت زباله از مبدا به‌طور جدی پیگیری شود

چند سال قبل طرح بازیافت زباله از مبدا پیاده شد و حتی در شهرهایی مثل اصفهان بابت این کار به شهروندان جوایزی هم تعلق گرفت. متأسفانه فرهنگسازی‌ و اجرای این طرح به‌طور جدی دنبال نشد و ظاهرا به حال خود رها شد. گذشته از آنکه اجرای درست این طرح آسیب به محیط‌زیست را به حداقل می‌رساند، ما می‌توانیم مانند کشورهای پیشرفته از این راه درآمدزایی قابل توجهی داشته باشیم.
کلانتری از تهران

تخلیه فاضلاب در حاشیه زاهدان متوقف شود
به‌رغم برنامه‌های مصوب بسیار درخصوص ساماندهی فاضلاب‌های شهری، فاضلاب شهر زاهدان همچنان در حاشیه شهر تخلیه می‌شود که ادامه این روند با توجه به کمبود آب، می‌تواند اندک دسترسی به آب شرب آمده از چاه را هم دچار ا شکال کند.
نایب‌زهی از زاهدان

بورس می‌تواند از اوضاع کنونی خارج شود
ریسک‌های سیاسی و اقتصادی باعث شده که نرخ ارز نوسان زیادی داشته باشد و این موضوع روی بورس بسیار اثرگذار است. درحالی‌که یکی از نخستین وعده‌های مسئولان کنترل بورس و بازگشت آن به دوران قبل بود در طول 6ماه گذشته وضع بورس بسیار بد شده است و اگر به همین روال ادامه یابد هر روز سرمایه بیشتری از بورس خارج می‌شود که به نفع اقتصاد کشور نیست. از مسئولان تقاضا داریم از کارشناسان زبده کمک گرفته و مشکل بورس را مدیریت کنند. البته اگر مسئولان بدون دخالت به حل مشکل کنند بورس هنوز می‌تواند از بن‌بست خارج شود به شرط آنکه اجازه دهند بازار و ورود نقدینگی مسیر واقعی خود را پیش برد.
ضیایی از تهران

پیام
روستاییان اکبرآباد از یک سال قبل چشم به راه برق هستند

تأخیر اداره برق گلستان برای تأمین نیاز اساسی روستائیان سبب شده که مشترکان برق روستای اکبرآباد یک‌سال منتظر برق باشد. در آبانماه سال گذشته برای روستا تقاضای نصب تیر برق دادیم و اعلام شد که اواخر تیرماه این کار صورت می‌گیرد. در تیرماه گفتند که تقاضای شما تازه رسیده و در دست اقدام است. خلاصه در شهریورماه کاشت تیر برق انجام شد ولی تا امروز که یک‌سال از آن تاریخ می‌گذرد نسبت به نصب کابل‌های مربوط اقدامی نشده و مردم همچنان در انتظار روشن شدن لامپ این تیر برق و به تبع آن روشنی روستا هستند.
 اکبری از اکبرآباد گلستان

کمبود دارو به‌دلیل نبود نظارت است
داروهای بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشارخون و قند همواره در دسترس و ارزان بوده‌اند. مدتی بود که این داروها گران شده بودند ‌اما فراوان بود، ‌اکنون مدتی است که همان داروی گران شده در هر داروخانه‌ای نیست و برای تهیه یک داروی فشارخون باید به چند داروخانه سر زد. برخی داروها را به میزانی که دکتر نسخه کرده است نمی‌دهند و می‌گویند فعلا با همین میزان بگذرانید ‌اما فکر نمی‌کنند که من برای یک نسخه دیگر برای دارویی که 20سال است مصرف می‌کنم باید یک ویزیت دیگر، کرایه دیگر و... بدهم و یک روز دیگر در کوچه و خیابان آمد و شد کنم.
کمیجانی از تهران

اسکان دانشجویان علوم‌پزشکی یاسوج در خوابگاه سوخته چه توجیهی دارد
سال تحصیلی جدید در خوابگاه خودگردان دنا دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج با پرداخت مبلغ 2ونیم‌میلیون اتاقی اجاره کردم که متأسفانه وضعیت خوبی ندارد و سال گذشته دچار حریق شده است. متأسفانه دانشجویان را در همان وضعیت سوخته خوابگاه اسکان داده‌اند. همچنین بخاری گازی و اتصالات آن در این خوابگاه غیراستاندارد و واقعا خطرناک هست و دانشجویان مجبور به تحمل این شرایط بد هستند. حتما باید حادثه‌ای ناگوار روی دهد که اقدامی شود.
شریفی از یاسوج



 

این خبر را به اشتراک بگذارید