• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 5 آبان 1401
کد مطلب : 175269
+
-

غروب دیروز یک فرد مسلح با ورود به حرم مطهر شاهچراغ ع به سمت زائران شلیک ‌کرد

امنیت ترور شد

حرم سوم ایران‌ در‌خاک و‌خون

امنیت ترور شد

تروریست مسلح هنگام اذان مغرب با یورش به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز زائران و خادمان را به خاک و خون کشید و شمار زیادی از آنها را به شهادت رساند و در نهایت از سوی پلیس دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، غروب روز چهارشنبه(دیروز) همزمان با اذان مغرب و در شرایطی که حرم مطهر شاهچراغ مملو از زائران بود، تروریستی مسلح با تیراندازی به‌سوی مأموران حراست و خادمان حرم توانست از طریق باب الرضا وارد صحن مطهر شود. او پس از ورود به صحن مطهر به تیراندازی ادامه داد و شمار زیادی از زائران و خادمان حرم را هدف قرار داد. هنوز به درستی مشخص نبود که فرد مسلح چه‌کسی است و با چه انگیزه‌ای دست به این جنایت زده است. او همینطور به تیراندازی ادامه می‌داد و هرکسی را که سر راهش می‌دید، هدف می‌گرفت. تروریست مسلح پس از آن که چند نفر دیگر را نیز در صحن هدف قرار داد، توانست وارد شبستان حرم شده و در آنجا نیز چند نفر دیگر را به شهادت برساند، اما سرانجام مأموران با واکنش سریع پلیس وارد عمل شدند و او را هدف قرار داده و پس از مجروح کردن او، موفق شدند وی را دستگیر کنند.
سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس با اعلام جزئیات این حادثه به همشهری گفت: به‌دنبال این اقدام تروریستی، مأموران با واکنش سریع پلیس در کوتاه‌ترین زمان ممکن توانستند فرد مسلح را هدف قرار داده و در شرایطی که مجروح شده بود دستگیرش کنند. وی ادامه داد:‌ با دستگیری مهاجم، وی برای مداوا به یکی از مراکز درمانی منتقل شد و تحقیقات برای روشن شدن هویت وی و انگیزه‌اش از این حمله، آغاز شده است.
هرچند پس از وقوع این حادثه، آمار ضد‌و نقیضی درباره شمار شهدا و مجروحان حادثه منتشر شد اما خبرگزاری صدا و سیما تا ساعت20 چهارشنبه، تعداد شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را ۱5نفر و شمار مجروحان را بیش از 23نفر اعلام کرد که 3نفر از شهدا کودک و یک نفر زن بوده و همچنین وضعیت 7نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.
از سوی دیگر یک منبع آگاه امنیتی درباره هویت این تروریست به تسنیم گفت: طبق بررسی های اولیه، عامل این حادثه تروریستی، عنصر وهابی-تکفیری بوده و ایرانی نیست که با سوءاستفاده از ناامنی‌های اخیر، دست به این اقدام تروریستی زده است. گفته می‌شود این مرد حین ورود به صحن در حالی که خشاب اضافی نیز همراه داشته اقدام به تیراندازی کرده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید