• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 5 آبان 1401
کد مطلب : 175213
+
-

دوره‌ات گذشته، مربی!

زیدان نمی‌آید و آلگری تا تعطیلات نیم‌فصل رفتنی نیست

دوره‌ات گذشته، مربی!

یووه برای راهیابی به لیگ اروپا باید پاری‌سن‌ژرمن را ببرد و امید داشته باشد که مکابی مقابل بنفیکا در هفته آخر نتیجه نگیرد. با وجود حذف احتمالی یووه از همه رقابت‌ها و تحمل 4شکست و کسب تنها یک‌پیروزی، مقامات باشگاه قصد ندارند مکس آلگری را از هدایت این تیم برکنار کنند. با توجه به فاصله اندک باقی‌ مانده تا جام‌جهانی و در پیش بودن دربی ایتالیا با اینتر، صلاح نیست در این مقطع تغییر مربی صورت بگیرد. آنیلی منتظر است تعطیلات یک‌ماهه جام‌جهانی فرا برسد، آنگاه سرمربی را تغییر دهد تا جانشین او زمان کافی برای ساختن تیم داشته باشد. برخی هواداران با استناد به مصاحبه کوتاه سرپایی زیدان که گفته بود به‌زودی به عرصه مربیگری برمی‌گردد، پیش‌بینی کرده‌اند که اسطوره سابق این باشگاه جانشین آلگری خواهد شد اما از مدت‌ها پیش روشن بود که زیزو تنها برای جانشینی دیدیه دشان در تیم ملی فرانسه انتظار کشیده و می‌خواهد پس از جام‌جهانی این سمت را در اختیار بگیرد.
    الکس دل‌پیرو هم این بازی را از نزدیک دید. یوونتوس معمولا در حضور الکس به‌عنوان تماشاگر در ورزشگاه به پیروزی نرسیده است.
   این اولین‌بار در تاریخ باشگاه یوونتوس بود که تیم پس از 5‌بازی، تنها ۳‌امتیاز کسب کرده و حذف شده است.
   یوونتوس بعد از 9‌سال نتوانست به مرحله حذفی صعود کند.
   آلگری از زمان بازگشت به یووه؛ ۴‌بازی مقابل اینتر، ۳‌بازی مقابل میلان، ۲‌بازی مقابل آتالانتا، ناپولی، چلسی، بنفیکا و ویارئال، یک‌بازی مقابل پاریس و در مجموع ۱۸ بازی بزرگ و تنها یک پیروزی. به‌نظر می‌رسد دوره‌اش گذشته باشد.
   مربی پیش از اخراج یا استعفا می‌تواند به یک رکورد تاریخی در باشگاه برسد. ماکسیمیلیانو آلگری برای تبدیل‌شدن به دومین مربی با بیشترین پیروزی در تاریخ یوونتوس، تنها به 2‌برد نیاز دارد. اگر آلگری 2‌برد دیگر کسب کند به تعداد 227‌پیروزی در یوونتوس و رکورد لیپی می‌‌رسد.
   بنفیکا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برای اولین‌بار از فصل 12-2011 موفق شد 11امتیاز از 3برد و 2‌تساوی جمع کند و این در حالی است که هفته آخر با مکابی قعرنشین بازی دارد. در آن فصل 12امتیاز در دوره گروهی جمع کرده بودند و حالا می‌توانند از رکورد خودشان رد شوند.
   بنفیکا حالا و با شکست رئال‌مادرید مقابل لایپزیش در کنار پاری‌سن‌ژرمن و ناپولی (تا دیشب)، تنها تیم‌های بدون شکست این فصل در 6‌لیگ بزرگ اروپایی است.
   تیم پرتغالی هر 4‌باری که میزبان یوونتوس بوده برنده از میدان خارج شده. این نخستین‌باری بود که آنها مقابل یک تیم ایتالیایی بیش از 2‌گل می‌زدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید