• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 4 آبان 1401
کد مطلب : 175167
+
-

افزایش ماموریت‌های امدادونجات در کشور

رئیس سازمان امدادونجات از انجام ۲۱هزارو956 عملیات و خدمات امداد و نجات در 6‌ماهه نخست سال‌جاری و رشد ۴۱درصدی این آمار نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
 مهدی ولی‌پور در تشریح آمار ماموریت‌های سازمان امدادونجات گفت:در مجموع طی نیمه اول سال‌جاری، ۲۱هزارو۹۵۶ ماموریت از سوی امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر انجام شده که ۲۳درصد آن مربوط به خدمات امداد و نجات و ۷۷درصد آن هم مربوط به عملیات‌هایی است که نجاتگران این سازمان در کوهستان، جاده، محیط‌های آبی و پاسخ به سوانح مختلف چون سیل و زلزله انجام داده‌اند.
وی افزود: تعداد خدمات و عملیات‌های این سازمان در 6‌ماهه نخست سال گذشته ۱۵هزارو۵۳۰ مورد بوده که امسال با ۲۱ هزارو۹۵۶ مورد رشدی ۴۱درصدی داشته است.
براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر، ولی‌پور از اسکان اضطراری ۲۸۰هزارو۴۷۸ نفر و ارائه خدمات سرپایی به ۱۶۱هزارو۸۱۷ نفر خبر داد و گفت: بیشترین عملیات‌ها و خدمات امداد و نجات در استان‌ مازندران با 3هزارو۵۲۹ مورد بوده است و پس از آن و با اختلاف بسیار اصفهان با یک‌هزارو۹۵۰ مورد در رتبه دوم قرار دارد. استان‌های گیلان، فارس و گلستان نیز به‌ترتیب در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: استان خوزستان با ۱۳۱درصد و استان مازندران با ۱۰۶درصد بیشترین رشد در تعداد عملیات‌های امداد و نجات در ۶ماهه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته را تجربه کرده‌اند و استان البرز با ۱۳درصد و کردستان با ۱۲درصد کاهش عملیات در قیاس با سال قبل روبه‌رو بوده‌اند. / ایلنا


 

این خبر را به اشتراک بگذارید